Produsele si serviciile digitale sunt acelea care exista doar in mediul virtual (digital goods), printre acestea numarandu-se postarea de informatii, anunturi, acces web, taxe de membership, vizualizare continut (filme, anunturi, streaming), inscrierea in baze de date, plati facute in cadrul jocurilor (bunuri, bonusuri), orice fel de credite online.

Seful SimPlus nu a oferit date exacte despre valoarea pietei de comert prin telefonul mobil (mobile commerce).

“Este greu de estimat aceasta piata, dar avem foarte multi clienti care au avut o crestere importanta a cifrei de afaceri in urma introducerii pe langa metodele traditionale (ramburs, card bancar, virament bancar, etc) a platii cu telefonul mobil. Un exemplu este aplicatia Transport Urban care la ora actuala genereaza, in Bucuresti, vanzari de titluri de transport prin intermediul dispozitivelor mobile, comparabile cu aceleasi produse vandute prin reteaua de chioscuri RATB”, afirma Boabes.

TransportUrban.ro este o aplicatie de transport care a fost cumparata de SimPlus in toamna anului trecut cu circa 40.000 de euro.

SimPlus a avut o cifra de afaceri de circa 6,2 milioane euro anul trecut, in crestere cu circa 15% fata de 2011. Compania are 16 angajati, iar in 2012 a procesat peste 2,2 milioane de plati cu telefonul mobil.

Citeste si:

Valoarea medie a unei tranzactii pe telefonul mobil prin SimPlus a fost anul trecut de 2,4 euro pe tranzactie prin SMS si de 2,9 euro prin apel.

“Platile prin SMS sunt cel mai important produs al nostru, aici incluzand atat premium SMS folosit pentru produsele digitale, cat si serviciile de mobile payment folosite la produsele fizice. Din perspectiva platilor cu telefonul mobil cele mai importante segmente pentru noi sunt cele de digital goods (aproximativ 43%), interactivitate TV (16%), produse fizice precum carti sau flori (29%), servicii transport public (8%)”, mai spune Dan Boabes.

Managerul estimeaza ca in Romania sunt circa 3.500 de magazine care permit plata prin telefonul mobil.

Cei mai mari clienti ai SimPlus sunt magazinele online, portalurile de anunturi si companiile care cofera achizitia de achizitia de bunuri si servicii prin intermediul unei aplicatii.