Analistul firmei Piper Jaffray, Gene Munster, a realizat un studiu care arata ca exista o diferenta medie de pret de doar 13 procente intre desktop-uri si 10 procente pentru laptop-uri.

"Credem ca atat consumatorii cat si ivestitorii tind sa creada ca achizitionarea unui Mac va costa cu 20-30% mai mult decat un PC", a spus acesta.

Insa analistul IDC Richard Shim a notat ca Apple concureaza doar pe o parte a pietei.

"Poti compara un Mercedes si un BMW, spunand ca nu exista mare diferenta de pret", a spus Shim. "Insa nu poti obtine o mare audienta cu acest tip de brand premium".

Raportul Piper Jaffray compara un iMac 20-inch de 1.874$ cu doua modele Dell si doua modele Hewlett-Packard cu preturi intre 1.440 si 1.970$. Pe partea de laptop-uri, modelul MacBook Pro 17-inch de 2.699$ este comparat cu un laptop HP de 1.899$ si doua laptop-uri Dell, un model XPS M1710 de 3.445$ si un model E1705 de 1.922$.

Dar desi HP si Dell ofera masini la aceste preturi ridicate, companiile ofera si produse care costa cu mult mai putin. Acum vedem des reclame la desktop-uri de 300$ si laptop-uri la 500$.

Intorcandu-ne la analogia cu automobilele, cei mai multi cumpara Honda si nu BMW-uri sau Mercedes-uri.

Anul trecut, un desktop de clasa medie cu afisaj s-a vandut pentru 744$ in SUA, potrivit IDC, iar un laptop mediu s-a vandut pentru 1.070$. Aceste preturi se estimeaza ca vor scadea in acest an, un laptop vanzandu-se pentru 981$ iar un desktop pentru 711$.

Apple isi stabileste preturile la aceste nivele pentru cele mai ieftine modele ale sale. Cel mai ieftin laptop, noul MacBook, se vinde incepand cu 1.099$, in timp ce un desktop Mac Mini se vinde la un pret de 599$, dar nu include si un afisaj.

Dell a pus in vanzare recent un laptop Core Duo cu 1GB memorie, un drive de 80GB, un afisaj de 15.4-inch si un DVD burner la pretul de 699$, fata de pretul initial de 1.234$.

Shim considera ca faptul ca Apple adopta partea high-end a pietei nu este un lucru rau.

El a mentionat afisajul widescreen 13-inch al noului MacBook ca un exemplu in care Apple alege caracteristica dorita dincolo de consideratiile de pret. Shim a spus ca afisajele widescreen de 12-inch si 14-inch sunt standard si sunt mai ieftine deoarece sunt utilizate deja in laptop-uri. Afisajul de 13-inch este mai neobisnuit.