Google a inregistrat o crestere a cotei de piata pentru a noua luna consecutiva, informeaza MSNBC care citeaza studiul intocmit de compania de cercetare americana ComScore Networks.

Astfel, cel mai mare motor de cautare din lume detinea la finele lunii aprilie o felie de 43,1% din piata cautarilor online din Statele Unite, numarul cautarilor efectuate prin Google fiind de peste 2,9 miliarde.
Aceasta este o crestere evidenta fata de o cota de piata de 42.7% inregistrata in martie si una de 36.5% in perioada similara a anului
trecut.

Pe pozitia a doua s-a clasat Yahoo, cu o cota de piata de 28% si aproximativ 1,3 miliarde de cautari efectuate. Yahoo este urmat de MSN, cu 12,9% din piata.

In acelasi timp, divizia de Internet a gigantului media Time Warner a inregistrat o scadere dramatica, de la o cota de piata de 9% anul trecut la 5,8% la finele lunii trecute. De asemenea, Ask.com a raportat o felie din piata de 5,8% in aprilie, in comparatie cu 6,9% in perioada similara a anului trecut.


Aprilie 2005 Aprilie 2006 %Crestere/Scadere

Google 36.5% 43.1% 6.6
Yahoo! 30.7% 28.0% (2.7)
MSN 16.1% 12.9% (3.2)
Time Warner 9.0% 6.9% (2.1)
Ask 6.1% 5.8%

Cel mai mare producator de software din lume, Microsoft, si-a fixat recent drept obiectiv urmatorii cinci ani pentru a castiga o felie cat mai importanta din segmentul publicitatii online dominat de Google si Yahoo, a declarat Steve Ballmer, director executiv in cadrul Microsoft.

Citeste si:

Prezent in cadrul unui business lunch in Silicon Valley, Ballmer a apreciat ca perseverenta si abilitatea Microsoft de a crea noi tehnologii vor ajuta compania sa prinda din urma principalii jucatori din piata.

"Nu cred ca veti vedea transformari peste noapte. Este necesar sa avem o strategie pe termen lung, iar cinci ani reprezinta un obiectiv rational," afirma Ballmer.

Divizia de Internet a devenit in ultimul timp o prioritate pentru Microsoft, indeosebi in ceea ce priveste serviciile de software.

Potrivit unui studiu intocmit de Forrester Research incasarile din publicitatea online va creste in 2009 pana la nivelul de 26 miliarde de dolari, fata de 15 miliarde cat se inregistreaza acum.

De curand, Microsoft, al treilea jucator pe piata, a anuntat lansarea AdAcenter, un sistem asemanator cu care compania specializata in special in producerea de software spera sa ajunga din urma pe Yahoo dar mai ales pe Google, care detine o cota de piata dubla comparativa cu urmatorul clasat.

In acest context Microsoft are mult de recuperat pana să ajunga din urma Yahoo si Google, acestia din urma raportand o crestere de 80% anul in sectorul publicitariiii online.