Interesul pentru telefonia fixa clasica se va reduce din ce in ce mai mult in anii urmatori, pe masura ce noi tehnologii fac posibile servicii similare, la preturi echivalente sau chiar mai mici, asa cum este si VoIP (Voice over IP, telefonia pe suport Internet n.r.), spune Dan Pazara, director Corporate Affairs la Romtelecom. Este o tendinta care se manifesta la nivel mondial si afecteaza toti marii operatori de telefonie fixa, nu numai Romtelecom. Tocmai de aceea are loc o reorientare progresiva a core-businessului acestor companii, dinspre telefonie fixa inspre date si Internet.
Dar nu numai telefonia prin Internet ameninta marile companii de comunicatii fixe. Saptamana trecuta, Combridge, subsidiara din Romania a Magyar Telekom, care opereaza serviciul de telefonie alternativa cu selectarea operatorului EUfonika, a anuntat ca a strans in doua luni de activitate 10.000 de clienti. Serviciul, de tip VoIP, foloseste reteaua Romtelecom si ofera posibilitatea de a efectua apeluri de la telefonul fix obisnuit, mai ieftine, in medie cu 40% pe destinatiile internationale si cu 20% la convorbirile interurbane. sansele ca serviciul sa poata fi folosit si in reteaua altor operatori sunt minime.
De altfel, daca RomTelecom, desemnat de Autoritatea de Reglementare ca operator cu putere semnificativa pe piata avand in vedere ca are cea mai extinsa retea nationala nu ar fi obligat de lege, nu si-ar pune reteaua la dispozitia celor de la Combridge.
Citeste si:
Sursa: http://www.capital.ro/index.php?a=23889&shift=1
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: