Autoritatea pentru supravegherea concurentei din Taiwan a primit la inceputul lunii aprilie sesizari potrivit carora mai multe comentarii aparute pe forumurile online din tara ar putea fi generate chiar de Samsung.

Institutia a precizat ca ancheta are la baza reglementari legate de publicitatea falsa sau mascata, care prevad sanctiuni de pana la 25 milioane dolari taiwanezi (837.000 dolari SUA) pentru fiecare incident. De asemenea, o parte a investigatiei vizeaza acuzatii sanctionate mai aspru, de defaimare, care pot conduce la inceperea urmaririi penale.

Autoritatile vizeaza atat comentarii care critica smartphone-urile produse de rivalii Samsung, inclusiv compania taiwaneza HTC, si lauda produsele companiei sud-coreene. Comisia de ancheta a cerut informatii de la HTC, dar nu a contactat inca Samsung.

Samsung a anuntat miercuri intr-un comunicat ca a oprit o campanie de marketing online in Taiwan, in contextul situatiei "nefericite". In comunicat se arata ca situatia a escaladat "din cauza gradului insuficient de intelegere a principiilor fundamentale ale comunicarii transparente si oneste cu consumatorii".

Citeste si:

Grupul sud-coreean a precizat ca divizia din Taiwan a incetat toate activitatile de marketing care presupun postarea de comentarii anonime pe internet.

Cele mai importante lansari din aceasta primavara pe piata smartphone-urilor sunt Samsung Galaxy S 4 si HTC One.

"Acestea sunt produsele vedeta, cel putin pentru prima jumatate a acestui an. As paria ca niste echipe de marketing vor incerca din rasputeri sa isi promoveze produsele", comenteaza pentru Bloomberg un analist din Hong Kong.

Cota de piata a HTC a scazut puternic in ultimii trei ani, dupa aparitia smartphone-urilor Samsung Galaxy, care, asemenea produselor companiei taiwaneze, utilizeaza sistemul de operare Google Android.