Asfel, pana pe 19 august, utilizatorii serviciului de posta electronica al filialei din China a companiei Yahoo trebuie sa se inregistreze pe AliCloud, o retea a companiei chineze Alibaba, pentru a preveni stergea conturilor lor, informeaza Mediafax.

"Vom oferi utilizatorilor nostri cateva optiuni pentru a face aceasta tranzitie cat mai usoara cu putinta, iar utilizatorii China Yahoo vor avea la dispozitie patru luni pentru a-si muta conturile de e-mail", au declarat oficialii grupului Yahoo.

Decizia a fost luata in contextual in care cota serviciului Yahoo Mail in China a scazut in favoarea companiilor locale care furnizeaza servicii de posta electronica, lider fiind QQ.

De asemenea, portalul de stiri al Yahoo China are rivali puternici, mult mai populari, precum QQ, Sina si Sohu, potrivit South China Morning Post.

Decizia grupului Yahoo de a-si inchide serviciul de e-mail din China vine in contextul in care, in septembrie 2012, Alibaba Group China a finalizat preluarea a jumatate din participatia de 40% detinuta de Yahoo la companie. Tranzactia, in valoare de 7,6 miliarde de dolari, a facut parte dintr-o intelegere care permitea gigantului de comert online din China sa rascumpere si restul titlurilor detinute de Yahoo, dupa cum informa la momentul respectiv Wall Street Journal.

Yahoo a primit pentru participatia de 20% cedata Alibaba 6,3 miliarde de dolari si actiuni preferentiale de 800 de milioane de dolari. La aceasta suma s-au adaugat alte 550 de milioane de dolari pentru schimbari in acordul companiilor de licentiere de drepturi de autor.

Citeste si:

Compania chineza, care a ajuns in mai 2012 la un acord cu Yahoo pentru preluarea pachetului de actiuni, a delistat, in urma unor achizitii de 3 miliarde de dolari in iunie 2012, platforma de e-commerce Alibaba.com.

Yahoo a preluat participatia de 40% la Alibaba in 2005 pentru 1 miliard de dolari si vanzarea operatiunilor Yahoo China catre Alibaba Group.

Miliardarul chinez Jack Ma si Alibaba au incercat din 2010 sa rascumpere pachetul de actiuni de la Yahoo!. Relatia dintre cele doua companii a fost tensionata, din cauza mai multor divergente care au pornit de la pozitionarea Yahoo in sprijinul Google in disputa dintre gigantul cautarilor online si guvernul chinez privind cenzura pe internet.

In acelasi timp, managementul Yahoo a fost criticat dur de actionari in ultimii ani pentru ca nu a luat masuri ferme de revigorare a declinului veniturilor din publicitate online in urma ascensiunii rivalilor Google si Facebook. In acest sens, majoritatea incasarilor obtinute din tranzactia cu Jack Ma urmau sa revina actionarilor Yahoo.

Activele asiatice ale Yahoo - participatia la Alibaba si pachetul de 35% la Yahoo Japan controlat in parteneriat cu grupul telecom Softbank Corp - erau considerate de specialisti cele mai valoroase detineri ale companiei.