In urma reamenajarii care a costat circa 150.000 de euro, suprafata magazinului a crescut de la 100 de metri patrati la 150. In acest magazin, in care lucreaza opt angajati, intra in jur de 40.000 de vizitatori pe luna.

Magazinul este primul in care este folosit conceptul “Asculta si vezi”, adica cuprinde doua puncte de atractie denumite “vezi” si “auzi”. Mai exact, sunt expuse produse compatibile cu aceste denumiri, precum terminale cu camere foto performante, aparate foto, casti, difuzoare sau alte accesorii pentru muzica. Unitatea din Baneasa pune foarte mult accentul pe elementele de stil/moda si comercializeaza peste 500 de accesorii, printre care si accesorii realizate in parteneriat cu companii precum Musette, Accessorize sau Kenzo.

"Este foarte posibil sa folosim acest concept si pe viitor. Dar intai trebuie sa-l evaluam, iar, in general, o astfel de evaluare se face dupa 3-6 luni”, explica Dragomir.

Au o retea de 708 magazine. Mai deschid 25 de magazine in franciza

Orange are o retea de 708 magazine, dintre care 94 sunt magazine proprii, 219 in franciza si 395 prin parteneri. Cel mai mare partener al Orange este retailerul EuroGSM, care o retea de 117 magazine.

De asemenea, Orange mai are 3 magazine proprii de tip chiosc, insa acestea sunt de dimensiuni mai mici.

Din intreaga retea de peste 700 de unitati, circa 180 sunt in zona rurala.

“Anul acesta vrem sa ne consolidam pozitia si relatia cu partenerii. Reteaua trece printr-un proces de optimizare care ar putea inseamna inclusiv inchideri sau relocari. Dar vrem sa pastram constant numarul de 94 de magazine proprii si sa crestem reteaua de francize. Vom mai deschide in jur de 25 de unitati in franciza, mai ales in zonele rurale. De asemenea, vom reamenaja in jur de 20-30 de magazine in acest an”, afirma Claudiu Dragomir despre planurile companiei.

Un magazin din reteaua proprie are intre 26 si 200 de metri patrati, iar cele in franciza intre 30 si 70 de metri patrati. Cel mai mare magazin propriu Orange se afla in orasul Cluj-Napoca.

Dragomir: Cel mai greu este insa sa gasim locatia potrivita

Pe de alta parte, 20% din suprafata totalizata de magazinele proprii se afla in galerii comerciale.

“In privinta preturilor chiriilor am gasit deschidere pentru negociere. Cel mai greu este insa sa gasim locatia potrivita, mai ales ca una dintre probleme este faptul ca adesea nu se respecta data de deschidere a mall-urilor”, mai spune seful Orange pe segmentul de vanzari si distributie.

Citeste si:

Acesta coordoneaza 1.100 de oameni : 700 lucreaza in magazine, aproximativ 170 lucreaza in zona de business pentru companii mici si mijlocii, iar restul de circa 230 lucreaza in departamentele de suport (gestionarea relatiei cu partenerii, administrarea contractelor, merchandising, trade marketing, distributie)

Media de varsta a angajatilor din magazine este de 30 de ani. De asemenea, acestia stau in medie in companie in jur de cinci ani.

“Nu trebui sa fii un guru in tehnologie ca sa fii angajat intr-un magazin, dar oamenii trebuie sa fie deschisi si sa aiba abilitati de vanzare”, afirma Dragomir.

El adauga ca inainte sa inceapa sa lucreze, angajatii din magazine intra intr-un training intensiv de doua saptamani, perioada in care le sunt prezentate produsele si serviciile comercializate. Anterior, exista si varianta in care erau "direct aruncati in apa" , in care initial invatau lucrand ce trebuie sa faca, iar apoi participau la traininguri in care isi imbunatateau abilitatile.

In ultimii ani, compania a pus tot mai mult accentul pe online, mai ales in contextul in care conducerea France Telecom-Orange, actionarul Orange Romania, isi dorea ca pana la finalul anului trecut in jur de 20% din vanzarile la nivel de grup sa fie online.

“Viitorul este acum o imbinare a vanzarilor offline si online, un canal nu poate exista fara celalalt. Vrem sa lucram cat mai mult impreuna, aceasta strategie cross-channel este directia principala in care vom merge anul acesta. Acum, unu din patru clienti care cumpara din magazin se informeaza online inainte”, mai spune oficialul Orange.

Cine este Claudiu Dragomir

Claudiu Dragomir lucreaza pentru Orange din 1997, iar din martie anul acesta este director pentru segmentul de vanzari si distributie, el preluand functia de la Florin Popa, care a fost numit manager pentru zona de business.

In 1999, Dragomir a inaugurat magazinul din piata Universitatii, iar in 2003 a creat si a inceput sa conduca echiipa de vanzari dedicata companiilor mici si mijlocii. Intre 2009 si anul acesta a condus echipa de retail, in aceasta perioada ocupandu-se de crearea unui nou design in reteaua Orange shop si e dezvoltarea puternica in zona de servicii si asistenta.

Managerul a absolvit Facultatii de Transporturi din cadrul Universitatii Politehnice din Bucuresti.