Ceea ce gigantul american nu a precizat este ca Polonia este cea mai mare piata pentru Windows Phone din intreaga lume, care ocupa pozitia secunda in topul celor mai utilizate sisteme de operare dupa Android-ul celor de la Google.

Secretul: dezvoltatorii de aplicatii

Considerata a fi una dintre cele mai importante piete europene pentru gigantul american, Polonia, dar in special dezvoltatorii si programatorii din aceasta tara s-au axat in principal pe crearea de aplicatii pentru Windows Phone, reusind ca din cele aproximativ 130.000 de aplicatii care se regasesc in Windows Store, 6.000 sa fie create de catre polonezi, dupa cum arata datele Microsoft date publicitatii de ZDNet.com.

In acest mod, Polonia este a treia cea mai importanta piata pentru Microsoft si Windows Phone, dupa cea din SUA si India.

Android (72%), Windows Phone (12%). Cum sta iOS?

Ceea ce este cu adevarat interesant este ca polonezii nu sunt atat de interesati de iOS, preferand pe primul loc Android (cu o cota de piata de 72%), urmata Windows Phone si in cele din urma sistemul de operare al Apple.

Campania de cercetare IDC a plasat Windows Phone cu o cota de 12% din piata totala de smartphone-uri, in timp ce reprezentantii companiei americane estimeaza ca sistemul de operare dezvoltat de catre aceasta a depasi 16% din piata, de peste doua ori mai mare decat media celorlalte opt state din regiune si 3% la nivel mondial.

iOS-ul, al doilea cel mai popular sistem de operare la nivel global se chinuie pe piata din Polinia, unde cota de piata a acestuia se invarte in jurul valorii de 4%, de aproape cinci ori mai mica decat nivelul obtinut de catre Apple la nivel global.

In ceea ce priveste vanzarile de dispozitive mobile, Polonia este unul din putinele state in care comercializarea echipamentelor cu Windows Phone depaseste iPhone cu mult, mai scrie ZDNet.com.

Suportul operatorilor telecom

Operatorii de telefonie mobila din Polonia s-au ingramadit in a alege o alternativa la succesul inregistrat de Samsung si sistemul de operare Android, oferind contracte avantajoase pentru cei interesati de Windows Phone.

Potrivit analistului Marek Kujda din cadrul IDC, Samsung va continua sa isi extinda dominatia pe piata device-urilor mobile inclusiv pe piata din Polonia. El spune ca la nivelul anului 2012, 32% din telefoanele comercializata pe piata au fost Samsung, in timp ce foarte aproape, s-au situat si finlandezii de la Nokia, cu 29% din totalul vanzarilor de smartphone-uri.

Finlandezilor le merge bine

Piata din Polonia esteuna dintre cele mai importante pentru producatorul Nokia, datele IDC din 2011 indicand ca finlandezii s-au pozitionat cu mult in fata rivalilor sud-coreeni de la Samsung. Lucrurile s-au schimbat un pic, insa, din 2012.

Citeste si:

Potrivit unui specialist in industria tehnologica de pe piata poloneza, cei doi giganti si-au bugetat cam aceleasi investitii in promovare si marketing, dar finlandezii au castigat catnd a venit vorba de reputatia brandului.

“Consumatorii polonezi considera Nokia ca fiind un brand mai sigur, de calitate. Samsung inca are o reputatie a unui producator care face face produse de o calitate mai slaba, in timp ce Apple este privit ca un brand de lux”, a declarat Przemyslaw Pajak.

Desi brandul Samsung a intrat pe piata din Polonia in anii ’80 – cu mult inaintea Nokia, consumatorii de acolo s-au plans in multe randuri de produsele pe care sud-coreenii le aduceau. Incepand cu anii ’90, cand Polonia a inceput sa se dezvolte masiv, Samsung a profitat de acest val, dar imaginea companiei a ramas una drept “accesibila”.

In tot acest timp, Nokia a reusit sa-si impuna o imagine de companie durabila si serioasa, imagine care s-a pastrat si pana astazi. Decizia finalndezilor de a renunta la sistemul de operare Symbian in schimbul parteneriatului cu Microsoft si Windows Phone nu a schimbat optiunile polonezilor in materie de gadget-uri.

In ciuda faptului ca Polonia este cea mai “bogata” tara din Europa Centrala si de Est, cu un salariu mediu net lunar de circa 800 de euro, consumatorii polonezi nu se aruca dupa iPhone, pe care il considera un dispozitiv “de lux”. Dovada sta si cata de piata foarte scazuta, de numai 4%, pentru terminalele mobile cu iOS de pe piata poloneza.

“Polonezii se orienteaza mai ales spre dispozitivele din seria Lumia a celor de la Nokia sau prefera terminalele cu Android de la Samsung. Unul dintre cele mai cautate dispozitive este Nokia Lumia 610, un model de baza al companiei finlandeze, care se comercializeaza la un pret fara abonament de 150 de euro”, a mai spus Pajak.