"Un parteneriat sau o fuziune intre eBay si Yahoo este cea mai posibila din punct de vedere strategic", potrivit unui raport realizat de analistul Imran Khan si echipa JPMorgan Chase Internet.

"O companie combinata ar detine prima pozitie in licitatii, comunicatii, plati, publicitate si audienta", spune raportul.

Bancherii si analistii financiari considera ca posibile potentiale fuziuni.
Acum insa Internetul isi incetineste dezvoltarea, iar competitia intre cele mai mari companii - Google, Yahoo, eBay si Microsoft - se intensifica.

Google, care aproape si-a dublat veniturile anul trecut, se estimeaza ca va inregistra o crestere de 62% in acest an. eBay estimeaza o crestere de 30%, fata de 50% in urma cu doi ani, iar cresterea Yahoo va incetini intr-un mod similar.

Purtatorul de cuvant al eBay, Hani Durzy, a declarat ca aceasta colaboreaza strans cu toti marii furnizori de cautare Web - Google, Yahoo si Microsoft - insa a refuzat sa comenteze despre orice potentiala fuziune cu Yahoo.

eBay este unul dintre cei mai mari cumparatori de termeni de cautare Web. Aceasta gestioneaza un portofoliu de 15 milioane de cuvinte cheie pe diferite site-uri de cautare ce se adreseaza licitatorilor.
Raportul JPMorgan prezinta cateva scenarii, inclusiv posibilitatea ca unitatea MSN Internet a Microsoft sa incheie un parteneriat cu Yahoo. Google se presupune ca nu va intra nici intr-o alianta si va continua pe cont propriu, opinie impartasita de multi analisti de pe Wall Street.
Investitorii se tem ca astfel de intelegeri vor determina o scadere a valorii actiunilor.

Actiunile Microsoft au scazut cu 12% pana acum, datorita amanarilor de produse si a investitiilor propuse pentru a concura mai bine cu Google si Yahoo.

Cresterea cotei de piata a Google se considera cel mai frecvent ca a determinat discutiile despre parteneriate si fuziuni.
Pe 3 mai, Wall Street Journal a publicat un articol potrivit caruia unitatea MSN a Microsoft pregatea o strategie de stopare a ascensiunii Google prin cumpararea de actiuni Yahoo.

Saptamana trecuta, directorul executiv al Yahoo, Terry Semel a confirmat ca aceasta a fost abordata de Microsoft pentru a cumpara o parte din unitatea de cautare a Yahoo. Acesta a declarat ca nu va vinde.
Pentru analistul Scott Devitt, cel mai intersant ar fi o fuziune intre Yahoo si eBay, deoarce acestea sunt complementare, Yahoo in domeniul media si eBay in ecommerce.