„In Europa de Vest ponderea iluminatului LED este de aproximativ 10%, in tarile din Centrul si Estul Europei este intre 3-5% , pe cand in Romania este de sub 3%”, sustine Dragos Salamac (foto), country head Benq pentru Romania care a precizat ca in tara noastra exista un potential foarte ridicat de crestere pe acest segment.

Compania taiwaneza si-a anuntat inca din urma cu o luna intentia de a intra pe noul segment de piata, Romania fiind cea de-a doua tara din Europa in care grupul lanseaza aceste produse, dupa Cehia.

„Potentialul este urias in segmentul iluminarii LED, avand in vedere ca sunt in acest moment raspunsul cel mai bun la reglementarile europene in vigoare, dar si la initiativele europene ce au in vedere eliminarea becurilor cu halogen”, a precizat Salamac pentru wall-street.ro.

Cat de eficienta este investitia intr-un astfel de dispozitiv

Desi poate pe consumatorii obisnuiti pretul platit la inceput ii va speria, reprezentantul Benq a precizat ca durata de viata a unui astfel de bec este de pana la 17 ani, fiind in acest moment cea mai rentabila solutie de iluminare atat in locuinta cat si spatiile publice sau institutii.

„Din punctul de vedere al clientului, aceste achizitii reprezinta investitii si nu cheltuieli, proiectele de iluminat stradal se amortizeaza in aproximativ 2,5 ani, in vreme ce corpurile de iluminat au o durata de functionare de 17 ani, ceea ce inseamna ca o perioada de 14,5 ani clientul nu are costuri de inlocuire a unitatilor, iar factura la energia electrica este redusa cu aproximativ 60%”, arata o statistica a Benq, care apreciaza ca la un bec cu o luminozitate de 720lumeni si cu un consum de 10W, doar din economia de curent costul becului se amotizeaza investitia in mai putin de un an - un an si jumatate.

Conform acestuia banii se economisec in timp prin reducerea costurilor cu energia electrica, prin eliminarea costurilor de mentenenta si nu in ultimul prin calitatea luminii pe care doresc sa o aiba.

Benq va comercializa pe piata atat corpuri de iluminat stradal care destinate primariilor si companiilor care au de iluminat zone cum sunt sosele, spatii pietonale, parcari sau piete, dar si corpuri de iluminat pentru zona comerciala - destinate spatiilor de birouri, open space, magazinelor, hotelurilor, spitalelor, dar si zonelor de productie si depozitare.

Citeste si:

Cea de-a treia gama de produse vizeaza consumatorii individuali prin corpuri de iluminat special concepute pentru locuinte.

Dar cum tehnologia se afla inca la inceput, iar fabricarea unor astfel de dispozitive presupune cheltuieli ridicate din partea producatorilor, pretul lampilor si al tuburilor cu LED care au putere consumata sub 10W (luminozitate intre 500 si 950lumeni) se situeaza intre 60 si 180 de lei.

Compania spune ca are o paleta variata de produse, in functie de nevoile consumatorilor: de la corpuri de iluminat pentru locuinte cu putere de la 4-5 W, pana la solutii speciale pentru spitale cu corpuri de iluminat proiectate cu lumina cu o anumita luminozitate si caldura.

„Pentru cladirile de business avem lampi LED care au intensitatea luminoasa si de 1350 lumeni si au un consum de doar 13W, sau panouri LED cu o grosime de doar 17mm si luminozitate de 4000 lumeni la un consum de doar 48 W sau cele pentru iluminat public la care luminozitatea poate ajunge la 7000-10.500 lumeni cu un consum de doar 100-150W”, au precizat reprezentantii companiei.

Asteptari ridicate: vanzari de mii de unitati si o patrime din business in urmatorii trei ani

Pe o piata unde rivalizeaza cu gigantii Philips sau Osram, cu vasta experienta in domeniul solutiilor de iluminare, dar si cu companii locale precum Electromagnetica, Benq se asteapta ca in primul an pe piata sa vanda „mii” de astfel de unitati, atat catre proiectele publice, companii, dar si catre utilizatorii finali.

„Ne propunem pentru anul in curs proiecte care sa insumeze cateva mii de corpuri de iluminat LED stradale si comerciale si avem ca obiectiv ca n primii 3 ani sa ajungem la o pondere a segmentului de lighting de 25% din totalul vanzarilor Benq”, a completat Dragos Salamac.

Cele mai importante categorii in businessul Benq pe piata locala sunt cele de proiectoare, monitoare si camera foto. Astfel, proiectoarele au insemnat 50% din businessul companiei in Romania in 2012, monitoarele-35%, iar camerele foto 15%.

In primul trimestru din acest an, compania a inregistrat in Romania vanzari in crestere cu aproximativ 10% fata de perioada similara a anului trecut.