Vorbitorii de poloneza, ceha, olandeza, germana, daneza, suedeza si norvegiana si care in acelasi timp trebuie sa aiba si cunostinte tehnice sunt cel mai greu de gasit pe piata locala de contact center, a declarat Vladimir Sterescu, country manager al Computer Generated Solutions (CGS) Romania, filiala locala a companiei americane de outsoucing CGS.

In Romania, CGS are aproape 3.000 de angajati, care furnizeaza servicii in 18 limbi straine in trei centre din Bucuresti, Brasov si Sibiu.

Procesul de recrutare dureaza in general intre 2 si 4 saptamani, in functie de pozitia cautata. Majoritatea angajatilor din call centere sunt studenti sau absolventi ai facultatilor de limbi straine, dar sunt si multi cu studii economice.

"Electronica si telecomunicatiile, relatiile publice si, respectiv, automatica si calculatoarele se numara, de asemenea, printre cele mai intalnite specializari pe care le au angajatii nostri. Peste 60% dintre ei vorbesc o limba straina, iar aproape 15% doua limbi straine. Limbile straine de care avem cea mai mare nevoie ca si numar de angajati sunt engleza, franceza, germana, spaniola si italiana, dar cererea nu se limiteaza la acestea", a precizat Vladimir Sterescu.

Cel mai greu de gasit pe piata muncii sunt insa candidatii care cunosc foarte bine poloneza, ceha, olandeza, suedeza sau germana, iar recrutarea aproape se blocheaza cand companiile cauta combinatii intre cunoasterea unei limbi straine si aptitudini tehnice, intrucat candidatii pasionati de tehnica nu sunt, in general, orientati catre limbi straine si invers, cu o exceptia limbii engleze.

Pentru 70% dintre joburi cerem vorbirea perfecta a unei limbi straine

"Avand in vedere ca pentru peste 70% dintre joburi cerem din start candidatilor sa vorbeasca perfect o limba straina, in majoritatea cazurilor nu mai punem alte conditii obligatorii, cum ar fi o experienta stricta sau un nivel inalt al altor competente. Trainingurile pe care le sustinem impreuna cu companiile care ne sunt clienti asigura dezvoltarea profesionala, inclusiv pe latura tehnica", mai spune Sterescu.

Clientii furnizorilor de servicii de outsourcing sunt in general companiile foarte mari, cu operatiuni pe mai multe continente, care aleg sa isi externalizeze servicii precum vanzari, suport tehnic, diferite servicii comerciale.

Pe piata muncii, cererea de limbi straine, in special nordice si asiatice va fi in continua crestere in anii urmatori in Romania, iar necesarul pentru limba germana este departe de a fi acoperit.

Romania nu trebuie sa piarda trenul dezvoltarii in outsourcing in fata altor competitori din regiune

"Romania are toate sansele sa isi dezvolte sectorul de outsourcing, avand o forta de munca pregatita si cu calificarile necesare. Dezvoltarea capacitatilor in ceea ce priveste pregatirea angajatilor si extinderea competentelor pe limbile straine cele mai solicitate sunt insa conditii esentiale pentru ca Romania sa nu piarda acest tren in favoarea altor competitori din regiune, precum Polonia sau Ungaria", a mai spus seful CGS Romania, companie cu afaceri de 26,4 milioane de euro in 2011.

De asemenea, tara noastra se afla pe locul 9 la nivel global in randul locatiilor preferate in vederea externalizarii serviciilor pentru afaceri, cu 40 de noi proiecte pentru centre de centre de servicii partajate (SSC), externalizarea proceselor de business (BPO), cercetare si dezvoltare (R&D) si peste 11.000 locuri de munca nou create pe piata in perioada 2008-2012, potrivit unui clasament realizat de compania de consultanta imobiliara Jones Lang LaSalle.

Piata romaneasca de contact center a fost estimata la cca 200 milioane euro in 2012, rata medie de crestere din ultimii ani fiind de aproximativ 10- 15% pe an, conform estimarilor CGS. Pe de alta, piata europeana de contact center va ajunge la o valoare de 22,5 miliarde de dolari pana in 2017, potrivit estimarilor companiei de consultanta si cercetare de business Frost and Sullivan.

Printre cei mai mari jucatori in domeniu se numara Genpact, HP, Microsoft, Office Depot, Oracle, Wipro, Accenture, WNS sau Computer Generated Solutions.

In schimm, companiile care apeleaza cel mai des la servicii de outsourcing sunt cele din domeniul telecomunicatiilor, IT, domeniul bancar, asigurari si retail .

Americanii de la Computer Generated Solutions au intrat pe piata locala in 2006 dupa ce au comparat EasyCall, companie fondata in 2002 de catre Vladimir Sterescu, Sorin Cristescu si Gheorghe Rusu.

CGS este o companie infiintata in 1984 in New York care furnizeaza pentru clienti din America de Nord, Europa, Asia, Orientul Mijlociu si Africa.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri