Cei doi au atins, printre altele, subiecte privind tendintele in materie de gadget-uri si IT, pe piata locala.

In mediul de business, pe langa puterea procesorului si viteza hard-disk-ului, sisteme de securitate avansate, posibilitatea monitorizarii laptop-urilor si a stergerii automate a datelor in cazul furturilor, managerii sunt din ce in ce mai interesanti si de aparente. “Vorbim de o consumerizare a IT-ului in mediul de business”, spune Radu Negoescu. “In vest si in SUA chiar se incurajeaza conceptul de «bring your own device»; practic angajatii companiilor vin de acasa cu laptop-urile lor personale care mai apoi sunt integrate in sistemele companiei, managementul dand astfel dovada de flexibilitate din ce in ce mai mare”, considera managerul HP Romania.

In anumite domenii sunt preferate ultrabook-urile, acestea permitand folosirea ecranelor tactile pentru prezentari sau pentru a bifa, rapid, anumite informatii. In acest context, compania a prezentat produsul Elite Book Revolve 810, cu preturi pornind de la circa 1.100 de euro.

“Se pun din ce in ce mai multe presiuni pe pret si in mediul de business si chiar si in sectorul public. Companiile sunt reticente la schimbari, vor ceva familiar, ceva cu care s-au obisnuit deja – ei merg pe principiul “daca functioneaza, nu schimba”. Este nevoie sa faci traditie pentru a iti mentine clientii”, considera oficialii HP, subliniind ca modelul Elite Book Revolve are peste zece ani de traditie, inclusiv pe piata locala.

Pe segmentul laptop-urilor dedicate consumatorilor, se merge din ce in ce mai mult pe modele cu touch-screen care faciliteaza accesarea intuitiva si mai rapida, in special a videoclipurilor, fotografiilor. “Pretul creste insa in cazul acestor modele. De exemplu, noul Pavilion Sleekbook Touch va avea pretul de circa 2.700-2.800 de lei, cu procesor i3, dar ecran tactil”, spun oficialii companiei.

In ceea ce priveste segmentul de tablete, diferentierea dintre acestea nu se mai face doar prin design si cu atat mai putin prin specificatii care, cu o oarecare marja de eroare, s-au aliniat. “Diferentierea va fi facuta de accesorii, caracteristicile conteaza din ce in ce mai putin. In mediul de business, va conta si flexibilitatea de pret”, subliniaza reprezentantii HP.

Citeste si:

Ei dau ca exemplu ElitePad 900, cu pretul de circa 3.600 de lei. “Desi pare un pret ridicat, in mediul de business se poate negocia – lucru care in cazul Apple, de exemplu, nu prea merge. Mai mult, tableta are o gama larga de accesorii. Piata tabletelor va prinde cu adevarat avant in mediul business in momentul in care va creste puterea procesorului dar si rezolutia ecranelor astfel incat sa se poata vizualiza informatiile pe monitoare HD”.

Pe segmentul de monitoare, se cauta in prezent cele de 23-24 de inci, mergandu-se pe cele mai subtiri. “In zona de business insa, in mod surprinzator, se vand foarte bine cele mai mici, de 17-19 inci, in format 4:3, desi sunt chiar mai scumpe. Acest lucru se datoreste faptului ca bancile au aplicatii care merg cel mai bine in acest format, si nu 16:9, plus trebuie luat in calcul si dimensiunile birourilor”, spun reprezentantii companiei.

Tot pe segmentul monitoare/TV, compania mizeaza pe boxe incorporate.

In cazul acestui segment de piata, produsele se vand mai greu pe Internet ci ele “trebuie vazute si auzite, in showroom-uri”.

Tu care crezi ca vor fi tendintele in mediile laptop-urilor, tabletelor si monitoarelor? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.