Compania a creat un serviciu care permite consumatorilor sa efectueze cautari din interiorul unui client de chat. Smecheria este ca utilizatorii nu obtin 19 pagini cu rezultate la o interogare. In schimb, utilizatorii isi pot selecta inainte sursele - Wikipedia, site-uri de stiri, site-uri de shopping, etc. Kozoru efectueaza apoi o cautare generala pe unul din motoarele de cautare, extrage link-uri din sursele preselectate si le furnizeaza in casuta de chat.

"Google este cercetare. Aceasta este cautare", a spus Michael Farmer, director de strategie al companiei. "Se pot introduce pana la 25 de site-uri pentru cautare. In schimbul formulei PageRank, utilizatorul determina relevanta".

Rezultatele cautarii ofera si o functionalitate mai mare. O cautare dupa "Tickets Kansas City Royals Game" pe Google in timpul unei demonstratii a returnat o lista cu locurile de unde pot fi cumparate bilete, inclusiv Ticketmaster pozitionat cam la jumatatea paginii.
Raspunsul Kozoru a returnat un link catre Ticketmaster, precum si data viitorului meci si pretul biletelor.

Foarte probabil, utilizatori vor utiliza aceasta cautare in special pe un handheld Treo sau alte dispozitive mobile, a declarat Farmer.
Kozoru va lansa o versiune beta publica a serviciului pe 5 iunie. Momentan, acesta este compatibil doar cu serviciul AOL AIM, insa compania va face tehnologia sa functioneze si cu clientii de mesagerie instant ai Yahoo, MSN, Google si Jabber.

In urma cu un deceniu, motoarele de cautare au concurat in ceea ce priveste latimea si adancimea pe Internet. Acum, o noua generatie de companii se bat care sa aduca cea mai mica cantitate de informatii nerelevante. ZoomInfo, de exemplu, a creat un serviciu care cauta pe Web potentiali candidati la un post si aduce utilizatorilor doar informatii relevante, precum actuala ocupatie, functia si educatia.

Yahoo si Google au creat servicii de raspuns. Conceptul aflat la baza acestor servicii este ca, in timp ce cautarile generale pot gasi informatii, putini doresc sa investeasca timp in confruntarea acestora.

Premiza din spatele tehnologiei BYOM a Kozoru (build your own mobile search) este ca utilizatorii doresc informatii relevante de ultima ora.

Pe un PC, utilizatorul merge de obicei direct la sursele sale obisnuite, sau pe un motor de cautare. Kozoru reduce cativa pasi si reformateaza informatile pentru a se potrivi unui format mai mic.

Diferitele BYOM-uri ale unui utilizator sunt listate ca buddies in clientul de mesagerie si fiecare BYOM poate contine o lista distincta de site-uri de cautare. Astfel, buddy-ul "News" va cauta doar pe site-urile de stiri, in timp ce "Impulse Buys" va lista site-urile de shopping.
Pentru editorii Web, tehnologia ofera si un mod de a evita tirania motoarelor de cautare, sustine Farmer. Daca site-urile se auto-promoveaza utilizand tehnologia Kozoru, utilizatorii foarte probabil vor include aceste site-uri in listelelor lor BYOM.

Insa, cum va face bani compania din acest serviciu? Farmer a fost cam vag in aceasta privinta. Ar putea face bani din parteneriate, din publicitate, etc.