“Este greu de raspuns cum va evolua piata anul acesta. Si asta nu numai din cauza mediului economic nu foarte prietenos, ci si datorita perceptiei gresite despre tablete. Intotdeauna am fost optimist. Si acum sunt, dar optimismul vine nu numai din cresterea pe care o vom avea in piata de PC-uri, unde tintim pozitia de lider, dar si din provocarile noi: tablete si smartphone-uri”, a spus Netin.
45% din vanzari sunt catre segmentul consumer
In jur de 20% din vanzarile companiei sunt in zona de enterprise (companii mari si sectorul public), 25% pe segmentul de companii mici si mijlocii (companii cu pana in 500 de scaune) si 45% din zona de consumer.“Ca unitati, vanzarile cele mai mari sunt in continuare date de familia G, care sunt notebookuri de consumer, produse din gama entry. Sigur ca vom continua sa promovam si celelate familii Z,Y,U si mai ales Yoga”, afirma seful Lenovo Romania, Bulgaria si Republica Moldova.
Chinezii de la Lenovo au cumparat in urma cu sapte ani divizia de PC-uri a IBM, iar in trimestrul al treilea al anului trecut au detronat HP din pozitia de cel mai mare vendor de PC-uri la nivel mondial.
Insa, la finalul lui martie anul acesta, compania se clasa pe locul al doilea, cu o cota de 15%, dupa HP (16%). Pe de alta parte, in primul trimestru din acest an Lenovo a fost singura companie care si-a mentinut vanzarile la nivel global fata de ianuarie-martie 2012, in timp ce ceilalti producatori au raportat scaderi fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit companiei de cercetare IDC.
Vanzarile de computere au scazut in primul trimestru al acestui an cu 14% la nivel global, la 76,3 milioane de unitati, declinul fiind cel mai abrupt din 1994, primul an cand IDC a publicat date privind piata computerelor personale.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: