“Lipsa competitiilor sportive majore dar si, probabil, a investitiilor mai mici ale oamenilor in electronice, a dus la stagnarea pietei”, spune el. “Speram ca a doua jumatate a anului sa fie mai buna, bazandu-ne pe vanzarile din noiembrie-decembrie”.

Panasonic a lansat mai multe televizoare cu plasma sau LED cu marimi ce variaza de la 19 la 65 de inci. Televizoarele preferate de romani au 32 de inci insa se simte o crestere a cererii pentru cele de 40 de inci.

Varful de gama, o plasma inteligenta de 65 de inci, costa 15.000 de lei in timp ce un televizor de 32 de inci costa in jur de 1.600 de lei.

“Asistam la ieftinirea produselor de la an la an cu circa 10-15%, chiar daca televizoarele devin din ce in ce mai performante. Varful de gama permite navigarea pe Internet, are aplicatii, YouTube, harti, reprezinta viitorul”, spune Ichim.

Citeste si:

3D-ul este deja implementat in aproape toate televizoarele companiei, devenind “un standard”.

El nu a dorit sa faca declaratii privind vanzarile companiei sau cota de piata. “Din cele 8 game de televizoare pe care le avem, doar doua nu sunt 3D”, spune el.

Un alt segment pe care mizeaza Panasonic sunt aparatele foto, compania incercand sa se evidentieze prin modele compacte rezistente la apa, cu zoom mare sau a cincea generatie de mirorless. “Electrocasnicele reprezinta, de asemenea, o nisa pe care incercam sa o evidentiem si in Europa, inclusiv in Romania. In Japonia, Panasonic este marca recunoscuta de electrocasnice. Incercam sa ne evidentiem printr-un design deosebit, produse premium”, spune el.

Principalii concurenti ai companiei pe plan local sunt Sony, LG, Sharp pe segmentul de televizoare, dar si Nikon, Canon si Sony pe segmentul aparatelor foto.