Campania educationala „Trends of Tomorrow”, parte a programului global de responsabilitate corporativa a Samsung „Hope for Youth”, a fost initiata in 2011 si are drept scop orientarea si dezvoltarea profesionala a tinerilor din clasele terminale de liceu. In perioada mai-iunie 2013, caravana fost prezenta in principalele licee din Craiova, Constanta, Ploiesti, Sibiu si Galati. Pe parcursul unei „Ore Smart”, reprezentantii Samsung, impreuna cu un specialist in resurse umane, au stat de vorba cu peste 3600 de elevi de liceu despre tendintele pe piata muncii si despre ce tipuri de aptitudini digitale vor avea nevoie pentru carierele viitoare.

„Estimarile arata ca in 10 ani peste 50% din angajati nu vor mai lucra in birouri conventionale, ci vor putea sa rezolve toate lucrurile de oriunde vor avea conexiune la Internet. In acest context, aptitudinile digitale au devenit din ce in ce mai importante. Prin intermediul Orei Smart, prin aplicatia de Facebook prin care au avut posibilitatea sa isi creeze un CV sau prin cursurile ECDL pe care au putut sa le castige, am urmarit sa le oferim tinerilor informatii specifice despre pasii de urmat la inceput de cariera si sa le dam posibilitatea sa isi dezvolte aptitudinile digitale”, a declarat Mihaela Stanoiu, marketing manager Samsung Romania.

Rezultatele studiului realizat de Samsung au evidentiat faptul ca 83% dintre acestia considera ca aptitudinile digitale sunt extrem de importante atunci cand doresc sa faca primii pasi in cariera, iar 93% dintre acestia doresc sa isi perfectioneze abilitatile digitale in urmatoarele 6 luni. De asemenea, 62% dintre elevii de liceu au invatat cum trebuie realizat un CV in urma Orei Smart, iar 70% dintre ei au aflat lucruri noi despre piata muncii. Totodata, in urma chestionarului aplicat la sfarsitul Orei Smart, a reiesit ca 87% dintre acestia au intentia de a se informa mai mult in legatura cu piata muncii si oportunitatile existente pentru tineri in urmatoarele 6 luni. Desi doar 23% dintre tineri si-au pregatit pana in acest moment un CV, in urma Orei Smart 67% dintre tineri au afirmat ca in urmatoarea perioada isi vor dedica timp pentru a-si construi un CV sau pentru a imbunatati CV-urile pe care le au in momentul de fata.

Programul local “Trends of Tomorrow” face parte din programul global de responsabilitate corporativa „Hope for Youth”, in cadrul caruia Samsung utilizeaza inovatia si tehnologia care au contribuit la succesul companiei in sustinerea dezvoltarii tinerilor din intreaga lume.