Produsul OneCare combina software antivirus cu anti-spyware si firewall, precum si functii de backup si cateva unelte tune-up pentru PC-urile Windows. Produsul va fi vandut pentru inceput in SUA, urmand ca in urmatoarele 12 luni sa fie comercializat si international.

OneCare va costa 49.95$ pe an pentru utilizare pe trei PC, un pret competitiv in raport cu produsele rivale ale unor producatori cu traditie precum Symantec, McAfee si Trend Micro. Multi retaileri intentioneaza sa ofere reduceri si alte tipuri de promotii.

Analistii sunt de parere ca firmele vor fi presate sa cumpere produse de securitate de la Microsoft, pentru a asigura cerintele de securitate ale software-lor Microsoft. Pe partea consumatorilor, Microsoft aduce un brand bine pozitionat si de incredere.

Microsoft si-a anuntat intentia de a oferi produse antivirus in iunie 2003, cand a achizitionat compania romaneasca producatoare de antivirus GeCad Software. In mai 2005, compania si-a anuntat planul pentru dezvoltarea OneCare. Inca din iulie 2005, produsul a inceput sa fie testat de testeri selectionati de Microsoft, iar o versiune test publica a fost lansata la sfarsitul anului trecut.

Aproximativ 500.000 de persoane au testat OneCare. Zeci de mii dintre acesti testeri au beneficiat de oferta Microsoft de a achizitiona produsul la un pret de doar 19.95$ pe an, iar testerilor selectati le-a fost oferit gratuit.

Citeste si:

Competitia se pregateste sa raspunda intrarii Microsoft pe piata de securitate, prin intregrarea functiilor intr-un singur produs si trecerea la un model de abonament. McAfee lucreaza la un nou produs, numit Falcon, iar Symantec are un proiect denumit Genesis, ambele menite sa rivalizeze cu OneCare.

Piata antivirus globala este in crestere; aceasta a atins un nivel al veniturilor in 2004 de 3.7 miliarde $, cu 36% mai mult decat in 2003, potrivit unui raport IDC din decembrie. Previziunile arata ca piata antivirus va creste la 7.3 miliarde $ in 2009.

Cu OneCare, Microsoft tinteste consumatorii, in special cei care nu ruleaza software de securiate sau cei ale caror produse actuale au expirat. Potrivit estimarilor companiei, aproximativ 70% dintre consumatori se incadreaza in aceasta categorie. Insa Microsoft are in vedere si piata de securitate enterprise. Compania lucreaza la un nou produs Microsoft Client Protection adresat companiilor. O versiune beta publica a Client Protection va fi disponibila in trimestrul al treilea.