Potrivit Kaspersky Lab, 20,64% din totalul amenintarilor de tip phishing inregistrate in perioada mai 2012 - aprilie 2013 au avut ca tinta conturi ale bancilor si ale altor organizatii financiare din intreaga lume.

Datele colectate prin intermediul Kaspersky Security Network sunt confirmate indirect de catre banci: potrivit rezultatelor unui studiu global realizat in primavara anului 2013 de B2B International in parteneriat cu Kaspersky Lab, aproximativ 37% dintre bancile intervievate fusesera afectate de atacuri de phishing cel putin o data in cel 12 luni anterioare.

Nu este suprinzator faptul ca industriile de banking si e-commerce au atras atentia nedorita a infractorilor: chiar si un simplu atac asupra motoarelor de cautare, a retelelor sociale sau a e-mailului poate colecta date personale. Pentru a obtine profit, infractorii cibernetici trebuie sa gaseasca cumparatori pentru aceste informatii. Cu toate acestea, folosirea cu succes a paginilor false de online banking sau de cumparaturi poate duce la castiguri directe pentru scammeri.

Citeste si:

In ciuda pericolelor asociate cu atacurile de phishing, simpla instalare a unui produs de securitate care sa dispuna de functiile ncesare pentru securizarea operatiunilor financiare ii va proteja chiar si pe cei mai neexperimentati dintre utilizatori in timpul efectuarii tranzactiilor online.

Kaspersky Lab este cel mai mare producator privat de solutii de securitate endpoint din lume, fiind inclus in topul primilor patru producatori de solutii pentru protectie endpoint la nivel mondial.