“In general, avem o crestere anuala de circa 35%”, a precizat managerul.

Astfel, din cele 80 de milioane de dolari pe care oficialul Huawei le estimeaza pentru anul acesta pentru vanzarile pe segmentul consumer, cea mai mare parte este reprezentata de vanzarile de modemuri, urmate de dispozitivele pentru acasa (telefoane fixe, decodoare) si telefoane mobile.

Din aceasta suma, telefoanele mobile inseamna in jur de 20 de milioane de dolari, dublu fata de 2012.

Cele mai bine vandute telefoane mobile Huawei in prima jumatate a acestui an au fost Ascend G510 si Ascend Y300.

In top trei pe piata locala in urmatorii cinci ani

Ea a mai spus ca producatorul a terminat anul trecut intre primii cinci jucatori pe piata de telefoane mobile, cu o cota de circa 7%.

“Vrem sa ajungem in top trei in urmatorii cinci ani”, a afirmat Sorina Macarescu (foto).

Citeste si:

Huawei este prezent pe piata locala de echipamente pentru utilizatorii finali din 2006, de cand a inceput sa comercializeze produse branduite cu numele operatorilor cu care avea contract (produse ODM).

De asemenea, intre 2006 si 2010 compania a devenit lider pe segmentul de modemuri de internet. In prezent Huawei are o cota de 90% pe aceasta piata.

Cel mai subtire smartphone din lume ajunge luna viitoare in Romania

In 2010, compania a inceput sa vanda telefoane mobile sub brand propriu si in Romania, iar din 2011 a inceput sa comercializeze primele smartphone-uri.

“La finalul lui august vom lansa in Romania Ascend P6, cel mai subtire telefon din lume, la un pret de retail de aproximativ 450 de euro”, a mai spus directorul de marketing pentru divizia de terminale a Huawei.

Segmentul de produse pentru consumer, cu vanzari estimate la in jur de 80 de milioane de dolari anul acesta) va insemna aproximativ 30% din cifra de afaceri a Huawei Romania, preconizata sa ajunga la 260 de milioane de dolari in 2013.