Obiectivul pentru Getlokal.ro, un site cu recomandari scrise de consumatori pentru locuri si servicii, in care s-au investit circa 0,5 milioane de euro de la lansarea din 2011 si pana acum, este sa devina cel mai mare site de review-uri din Romania, a declarat pentru wall-street.ro, Nick Saunders, CEO al Getlokal, un business prezent in patru tari.
Practic, prin acest site, clientii pot sa spuna ce cred despre un local vizitat, ajutand astfel la promovarea sau, din contra, la evitarea lui. Astfel, site-ul functioneaza ca o legatura intre consumatori si afaceri, platforma continand recenziile, fotografiile si voturile primite de fiecare local in parte. Cu ajutorul acesteia, consumatorii pot afla informatii precum cele mai bune terenuri de tenis ori piscine din oras sau care este cel mai popular restaurant cu specific grecesc.

Site-ul este disponibil in varianta pentru desktop si ca aplicatie destinata telefoanelor cu sisteme de operare iOS si Android. De asemenea, in fiecare tara, site-ul este bilingv, in limba locala si in engleza.

Getlokal este un site cu continut generat de utilizatori care a fost lansat prima data in Bulgaria in 2010, iar din toamna lui 2011 are o varianta si in limba romana. In mai anul trecut a fost lansat in Macedonia, iar din mai anul acesta in Serbia.

Investitie de 1 milion de euro in Romania si Bulgaria

Pana acum, Saunders a investit in jur de un milion de euro in dezvoltarea site-urilor din Romania si Bulgaria. El a mai spus ca in timp ce slavii sunt mai directi si mai orientati catre descrieri foarte obiective ale localurilor pe care le viziteaza, romanii sunt mai subiectivi in review-uri si dau mai multe detalii.

“Acum suntem in discutii pentru a ne extinde in alte trei tari balcanice. Vrem sa fim prezenti in toata Europa Centrala si de Est si ne intereseaza sa avem operatiuni in zece tari din regiune. Cat priveste o extindere in Europa de Vest, acolo exista deja servicii similare, cu care oamenii s-au obisnuit. Vom merge pe piete in care putem sa facem diferenta” a explicat Saunders, un australian care de sapte ani locuieste in Bulgaria si care de doua ori pe luna vine in Romania pentru o saptamana.

In prezent, versiunea Getlokal in Romania inseamna: o baza de date cu 56.000 de businessuri, 10.000 de afaceri care au un profil pe site, 170.000 de vizitatori unici pe luna si 37.000 de utilizatori inregistrati.

Crestere de 40% a numarului de utilizatori in T2

“Intre martie si iunie anul acesta am inregistrat o crestere de aproximativ 40% a numarului de utilizatori din Romania. In general, vizitatorii nostri petrec in jur de un minut pe site si cauta informatii despre 2-3 locuri. Acum avem in jur de 170.000 de oameni care folosesc site-ul, iar pana la finalul anului estimam ca o sa ajungem la 200.000. Vrem sa devenim cel mai mare site de review-uri din Romania, iar in fiecare zi suntem tot mai aproape de ceea ce ne dorim”, a spus fondatorul Getlokal.

Site-ul are sapte angajati in Romania. De asemenea, are 12 oameni in Bulgaria, patru in Macedonia si tot patru si in Serbia.

Saunders nu a oferit detalii despre veniturile ori profitabilitatea site-ului din Romania, dar nici din celelalte trei tari in care este prezent.

“Acum punem accentul pe dezvoltare si este mai putin important profitul. Am inceput in Romania in noiembrie 2011, si, astfel, primul an intreg a fost 2012. Primul an a fost unul de dezvoltare si am inceput activitatea de vanzari abia in martie anul acesta. In primul rand, ne concentram pe a intelege nevoile romanilor si a le oferi relevanta”, explica CEO Getlokal.

Model de business freemium

Modelul de business este unul freemium, iar veniturile site-ului provin din diferitele taxe pe care Getlokal le percepe pentru expunerea pe care afacerile o primesc pe site.

“Avem date si pentru alte orase din Romania, dar punem accentul pe Bucuresti, pe atragerea a cat mai multe afaceri din Capitala. In scurt timp, ne vom intari prezenta si in alte orase mari din Romania, incepand cu Timisoara. In Romania am obtinut 100% din ceea ce ne-am planficat de la lansare pana acum. In schimb, in Bulgaria, situatia politica ne influenteaza foarte mult. Toate businessurile sunt in stand-by de la inceputul anului”, a mai spus Saunders.

Mai multe articole din secțiunea IT & C »