In Romania piata este este destul de imprevizibila, nu exista lichiditate, iar furnizorii ajung sa se comporte precum bancile, a afirmat pentru Wall-Street, Gabriel Tache, seful operatiunilor Eaton Electric Romania, unul dintre cei mai mari furnizori de echipamente electrice de pe piata locala, cu afaceri de circa 27,1 milioane de euro.
"Termenele de plata pentru achizitiile de bunuri si servicii au crescut foarte mult, existand o presiune foarte mare asupra furnizorului, care ajunge sa se comporte <<ca o banca>.. Mi-as dori sa pot vinde cu termen de plata de 30 de zile, insa intr-o piata ca a noastra este aproape imposibil. Posibilitatile finantarii sunt semnificativ reduse, majoritatea companiilor nu pot prezenta bonitati financiare sau garantiile necesare obtinerii unor credite in conditii acceptabile, fie refuza creditul din cauza costurilor de finantare ridicate", spune Tache.

Trei entitati cu 2.300 de angajati si afaceri de 300 de milioane de dolari

Americanii de la Eaton Corporation, un grup industrial cu operatiuni in zona de electrica, hidraulica si aerospatiala, au in jur de 2.300 de angajati in Romania prin intermediul a trei entitati care au sedii in Bucuresti, Baia Mare si Arad.

La Bucuresti se afla compania de vanzari Eaton Electric, care este condusa de Gabriel Tache si pentru care lucreaza 65 de persoane. Restul de aproximativ 2.200 de angajati sunt impartiti in doua fabrici, dintre care una se afla la Baia Mare, iar cealalta la Arad.

Astfel, in jur 2.000 de angajati lucreaza pentru Eaton Electro Productie, companie care detine o fabrica la Baia Mare si in care se produc aparate electrotehnice precum intrerupatoare, contactoare, sigurante automate, cofete de distributie sau accesorii pentru cofete de distributie. Aceasta este cea mai mare fabrica Eaton din zona Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA).

De asemenea, in jur de 200 de persoane sunt angajate la Arad, unde grupul american detine fabrica Cooper in care se produc corpuri de iluminat. Fabrica Cooper a fost deschisa in 2008, iar in 2012 a intrat in portofoliul Eaton ca urmare a unei tranzactii la nivel mondial in valoare de circa 13 miliarde de dolari. Atat Cooper cat si Eaton sunt companii americane.

“Cooper si Eaton au produse complementare, iar, dupa aceasta tranzactie, putem sa acoperim o gama mai mare de business in sectorul electric, pentru ca avem clienti de la zona de rezidential si pana la fabrici, centre comerciale sau sectorul petrochimic”, spune oficialul Eaton Electric.

Anul trecut, cele trei entitati au avut o cifra de afaceri totala de circa 300 de milioane de dolari. Din aceasta suma, compania Eaton Electric (segmentul de vanzari a Eaton Corporation) a insemnat in jur de 34,7 de milioane de dolari (27,1 milioane de euro).

“Ne-am propus un avans intre 6,5 si 10% pentru 2013, iar in primul semestru am inregistrat o crestere de 5-6%”, afirma managerul.

Au clienti precum Petrol, Ford, Pirelli, National Arena sau Baneasa Shopping City

De asemenea, daca veniturile fabricilor de la Arad si Baia Mare sunt realizate in special din exporturi, in schimb, Eaton Electric Romania are clienti doar pe piata locala.

“Furnizam echipamente de alimentare electrica atat pentru clienti foarte mari, dar si pentru casa mici, precum Casa Prispa, un proiect pentru care am oferit panouri de distributie, partea de control al iluminatului. Iar in zona de clienti mari, oferim echipamente pentru centre de date, mall-uri, cladiri de birouri, fabrici. Nu exista nicio companie mare din Romania care sa nu aiba ceva de la noi. Toate stadioanele noi sunt facute cu echipamente de la noi”.

Astfel, Eaton Electric a furnizat echipamente pentru companii precum Petrom, ArcelorMittal, Carpatcement, LaFarge, rafinaria Petromidia, Ford, Faurecia, Yazaki, Takata, Pirelli, Continental, Emerson, stadionul National Arena sau centrele comerciale Baneasa Shopping City, Promenada Mall si Floreasca Park.

“In segmentul constructiilor lucram cu peste 60% din proiecte”, mai spune Tache.

3% din venituri sunt generate de piata consumer

Zona de produse pentru utilizatorii finali (segmentul consumer) inseamna mai putin de 3% din vanzarile Eaton Electric.

De exemplu, printre produsele cu care compania se adreseaza clientilor rezidentiali se numara o serie de intrerupatoare wireless prin care clientii pot sa actioneze iluminatul din orice colt al casei. Un astfel de intrerupator costa 150 de lei. De asemenea, Eaton comercializeaza UPS-uri (uninterruptible power supply), dispozitive care in cazul in care se intrerupe curentul electric asigura continuitatea in alimentarea pentru o perioada de timp, in functie de bateriile pe care le folosesc.

“Nu activam foarte puternic in zona de consumer. Pentru acesti clienti nu exista disponibilitatea financiara de a cumpara astfel de produse sau, daca exista, oamenii prefera sa investeasca in produse care se vad. Prefera sa cheltuiasca banii pentru o faianta mai buna, pentru o cada. Mai putin pentru confort. Iar acest produse ridica foarte mult zona de confort. De exemplu, vrem sa lansam o aplicatie de iPad prin care sa putem setam incalzirea, ventilatia, sa stingem lumina, sa ne arate daca geamul este deschis”, explica Tache.

In jur de 70% din cifra de afaceri de 27,1 milioane de euro a Eaton Electric pe anul trecut a fost generata de vanzarile de echipamente de distributie a energiei si control industrial, adica de produse precum contactoare, sigurante automate, cofete de distributie.

Restul de 30% din business inseamna vanzari de UPS-uri si sisteme (celule de medie tensiune, panouri de distributie, bare capsulate).

“Cresterea pentru anul acesta o vad pe zona de sisteme si UPS-uri. De axemplu, acestea au crescut de 10-12% in primul semestru din anul acesta fata de 5% pentru tot businessul”, afirma Gabriel Tache.






Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri