Preferinta pentru „nou” este sustinuta in mare parte de ofertele avantajoase ale operatorilor de telefonie la aparatele noi, dar si de dorinta de a detine un telefon proaspat iesit din fabrica, ca o garantie a unei utilizari cat mai indelungate si fara probleme.

Conform datelor din cercetarea GfK Temax, valoarea totala a pietei de telefoane mobile si smartphone-uri noi a crescut cu 18% in primul trimestru al lui 2013 fata de aceeasi perioada a anului trecut, insumand 88 de milioane de euro, valoare estimata nesubventionata.

Noile modele de smartphone-uri lansate in ultima perioada au contribuit la cresterea acestui segment cu 58%, in timp ce o scadere a cererii pentru telefoane mobile a produs o rata de crestere negativa de -29% pentru aceste produse.

Exista insa si o categorie de utilizatori cu o sensibilitate crescuta la pret care prefera device-urile la mana a doua, achizitionate in special de la alte persoane, evitand interactiunea cu canalele oficiale (magazine online sau offline).

Intrebati despre modalitatea prin care au achizitionat telefonul, 81% dintre cei care au un telefon mobil clasic cumparat la mana a doua au avut drept furnizor o alta persoana.

Citeste si:

Cei care detin cartele telefonice sunt in cea mai mare masura orientati catre achizitionarea unui telefon obisnuit la mana a doua. Aceasta reprezinta o solutie la indemana care nu necesita o investitie financiara foarte mare in contextul in care probabil nici valoarea lunara a cheltuielilor cu numarul respectiv nu este una considerabila. La polul opus se situeaza bucurestenii (96%), dar si abonatii (95%) care prefera telefoanele noi.

Cand vine vorba de smartphone-uri, barbatii, persoanele care au venituri personale scazute (mai mici de 1000 RON), tinerii cu varste intre 19 si 24 de ani, dar si utilizatorii de cartele telefonice sunt mai degraba interesati sa le achizitioneze la mana a doua. Pentru aceste segmente, dorinta de a fi in pas cu tehnologia avansata se confrunta cu constrangerile de buget, la final beneficiul de a avea un gadget nou nemaifiind relevant.

Dintre proprietarii de smartphone-uri second hand, 75% au declarat ca au preferat sa cumpere de la o alta persoana, in vreme ce doar 10% s-au orientat catre site-uri de vanzare - cumparare.

Tendinta este similara si pentru produsele IT, 83% dintre romanii care detin un computer (desktop sau laptop) spun ca l-au achizitionat nou, o alegere influentata de dorinta de a beneficia de garantie, evitand astfel eventuale probleme care pot aparea in cazul produselor IT second hand.

Aceste concluzii fac parte din GfK Romania Omnibus si sunt reprezentative la nivel national pentru persoanele cu varsta de peste 15 ani, cu o marja de eroare +/- 3%.