“Speram ca deciziile care vor fi luate de ANCOM ne vor sustine sa pastram nivelul investitiilor si sa dezvoltam noi servicii in beneficiul clientilor romani”, spune Fallacher, pentru wall-street.ro.

Totodata, el spera ca economia romaneasca sa se insanatoseasca si sa ramana pe calea cresterii.

Prima jumatate a anului, “dinamica pentru piata telecom”

Pe fondul lansarii mai multor servicii si produse, dezvoltate in contextul investitiilor mari facute de companii in tehnologii de ultima generatie precum 4G, prima jumatate a anului a fost caracterizata de Fallacher ca fiind “foarte dinamica pentru piata telecom”.

“Datele mobile, smartphone-urile si tabletele, continutul video si serviciile personalizate, precum si aplicatiile pentru divertisment si gestionarea contului raman in topul preferintelor romanilor si totodata zonele pe care Orange Romania si-a concentrat atentia”, subliniaza francezul. „Evolutia internetului mobil, vanzarile smartphone-urilor si tehnologia 4G ne arata prezenta crescuta a zonei digitale in viata noastra”.

In acelasi timp, aceasta perioada a adus planuri tarifare mai flexibile, atat pe segmentul utilizatorilor de cartele pre-platite, cat si pe cel al abonatilor, precum si oferte nelimitate.

„In consecinta, clientii au inceput sa prefere o relatie mai stransa cu un singur operator in locul a doi sau trei furnizori, cum se intampla inainte”, subliniaza Fallacher o tendinta resimtita la nivelul intregii piete.

De altfel, in ultima perioada seful Orange subliniaza importanta crescanda pe care clientii o acorda intregii experiente atunci cand aleg un operator. Fallacher puncteaza, printre altele, intrarea pe segmentul TV, cu 100 de canale, dintre care peste 40 in format HD. „Acest continut de divertisment nu este disponibil doar pe ecranul televizorului, ci si pe desktop si laptop, si va fi disponibil in curand pe smartphone si tableta. Ecranul televizorului nu mai este singurul ecran din casele noastre. Pe masura ce adopta noi tehnologii pentru imbunatatirea ecranului, clientii le folosesc pentru a completa modul traditional de vizionare. In timp ce televizorul continua sa fie folosit mai ales pentru programele liniare, noile dispozitive sunt folosite din mai multe motive. Tinerii folosesc deja 2 sau 3 terminale pentru nevoi diferite (TV/computer/smartphone/tableta), iar adultii urmeaza aceeasi tendinta”.

Principalele evenimente pana la finalul anului

Pentru lunile care vor urma, seful Orange Romania se asteapta ca trendul de crestere a ratei de adoptie pentru datele mobile sa continue, la fel ca si consumul de streaming de continut.

Citeste si:

“Avand in vedere competitia puternica din sectorul romanesc de telecom, suntem siguri ca inovatia va ramane cuvantul cheie”, subliniaza el. “Tot mai multi clienti folosesc tablete si smartphone-uri in fiecare zi. De aceea din luna septembrie vom oferi televiziune pe aceste dispozitive”, continua Fallacher.

Operatorii telecom marseaza de asemenea pe oferte personalizate
, adaptate nevoilor unor segmente de piata targetate din ce in ce mai amanuntit.

Oficialul celui mai mare operator telecom de pe piata spera ca economia romaneasca se va insanatosi si va ramane pe calea cresterii.

„Intr-un context care ramane plin de provocari in piata de telecom – deoarece ne aateptam la noi reglementari pentru modificarea taxei de interconectare – speram ca deciziile care vor fi luate de ANCOM ne vor sustine sa pastram nivelul investitiilor si sa dezvoltam noi servicii in beneficiul clientilor romani”, incheie el.

Veniturile Orange Romania au stagnat in primul trimestru al acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, la 219 milioane de euro, in timp ce numarul de clienti a avansat usor in intervalul analizat, la 10,214 milioane.

Vodafone, principalul concurent al Orange pe piata mobila locala, si-a crescut baza de clienti cu 142.000 de la un an la altul, ajungand la un numar total de 8.081.290 de clienti ai serviciilor mobile, la 31 martie 2013. In trimestrul al patrulea, numarul de clienti a scazut usor fata de trimestrul anterior, cu circa 40.000. EBITDA a atins valoarea de 275,4 mil. euro, la o rata a profitabilitatii de 35,8% pentru intreg anul fiscal.