„In prezent, circa 50% din cele mai jucate titluri la nivel global sunt gratis sau in sistem «Plateste si joaca!». Estimez ca in cel mult doi ani pirateria in domeniul jocurilor pe calculator va disparea, 99% dintre jocuri urmand sa foloseasca sistemul de tip Free-to-Play”, a declarat Silviu Stroie (foto stanga sus), proprietarul ComputerGames.ro - cel mai mare site de jocuri din Romania si presedinte al PGL (Professional Gamers League), intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Jocurile Free-to-Play sunt titluri oferite in mod gratuit de catre dezvoltatori, dar care pe parcurs ce avanseaza in joc utilizatorii sunt nevoiti sa plateasca pentru a beneficia de anumite facilitati. In prezent jocurile tip RPG (Role Playing Game) sunt cele mai populare in randul sistemului Free to Play.

Silviu Stroie a declarat pentru wall-street.ro intr-un interviu mai vechi ca pirateria reprezinta peste 90% din piata de gaming.

Pirateria face legea: Sunt praguri psihologice peste care gamerii nu vor sa treaca

Pirateria face legea: Sunt praguri psihologice peste care gamerii...

„In industria jocurilor exista anumite praguri psihologice peste care gamerii nu vor sa treaca cand este vorba de pretul jocurilor – 20 euro. Tot ce depaseste aceasta suma este adesea piratat”, declara Stroie in 2011.

La nivelul anului trecut procentul utilizatorilor care au refuzat sa achizitioneze un joc in original a crescut alarmant in ultimii ani sunt de parere producatorii francezi de la Ubisoft care sustin ca rata pirateriei jocurilor pe calculator s-a apropiat de 95%.

Prin definitie, pirateria software este reproducerea sau distribuirea neautorizata de software protejat prin drept de autor. Pirateria se realizeaza prin copierea, descarcarea, punerea la dispozitie, vanzarea sau instalarea de copii pe calculatorul personal sau cel utilizat la locul de munca.

Cum vor dezvoltatorii sa reduca pirateria

Desi pare destul de greu de realizat o platforma pentru toate jocurile sa fie accesate pe Internet, seful ComputerGames.ro si presedintele PGL a precizat pentru wall-street.ro ca dezvoltatori mari de jocuri precum Electronic Arts lucreaza deja la o platforma prin care sa transforme binecunoscutul joc sportiv FIFA in sistem Free to Play.

„Electronic Arts va lansa la inceputul anului viitor in Europa o varianta gratuita a jocului, care va permite utilizatorilor sa aiba acces nelimitat la facilitatile jocului, dar care pe parcurs, pentru a debloca anumite setari, va fi necesara plata accesului la continut”.

Potrivit lui Stroie, FIFA 14, versiunea pe care EA Sports o pregateste pentru lansarea din toamna acestui an, va fi ultimul titlu al seriei care va pastra formatul traditional al jocului.

Consola, prima victima in razboiul platformelor de gaming

Intrebat si de situatia jocurilor pe console, care in Romania au inca un grad de penetrare foarte scazut, Stroie a subliniat ca dezvoltatorii de titluri pentru acest suport au lansat deja jocuri tip Free to Play, dar spune ca asteapta sa vada impactul pe care noua generatie de console a Microsoft (Xbox One) si a Sony (PlayStation 4).

„Consolele au inca o penetrare foarte scazuta in Romania. In tot razboiul dintre PC-uri, tablete si console, cele din urma sunt victime sigure. Consola de jocuri Wii U dezvoltata de Nintendo este deja cu un picior in groapa, ramane de vazut ce impact vor avea viitoarele console ale Microsoft si Sony.

Presedintele PGL sustine ca in acest moment isi doreste ca sportul electronic sa fie recunoscut ca si sport.

„Incercam de 6 ani sa transformam competitiile de gaming in disciplina sportiva, dar este pentru prima data in acesti ani cand am primit raspunsuri pozitive. Avantajele principale ale acestui demers ar fi usurinta cu care o echipa de gameri s-ar putea inregistra ca si club sportiv, va putea incheia parteneriate cu diferite companii”.

La nivel global exista in prezent circa 20 de tari care recunosc sportul electronic ca si disciplina sportiva.

Federatia Internationala de Sport Electronic (International eSport Federation - IeSF) va desfasura Campionatului Mondial de Sport Electronic din acest an in premiera la Bucuresti, dupa ce, vreme de patru ani, acesta a avut loc in Coreea de Sud.

Citeste si:

Evenimentul, organizat impreuna cu Liga Gamerilor Profesionisti (Professional Gamers League – PGL), va avea loc intre 31 octombrie si 4 noiembrie 2013, la Sala Polivalenta, fiind al doilea eveniment sportiv de gaming important din aceasta toamna, disputat in Romania.

PGL organizeaza de asemenea in toamna acestui an evenimentul DreamHack intre 14-15 septembrie, aflat la cea de-a doua editie, dupa ce anul trecut s-a dovedit un succes pentru organizatori.

Potrivit organizatorilor, cele doua evenimente necesita investitii totale de circa 1 milion de euro, peste 75% din valoare fiind destinata Campionatului Mondial de Sport Electronic.

La eveniment vor participa 270 de persoane din 46 de tari. Competitia masculina are doua discipline – League of Legends, dotat cu premii in valoare de 27.000 de dolari, si Alliance of Variant Arms (A.V.A.), care ofera premii de 18.000 de dolari, iar in competitia feminina vor exista doua discipline – StarCraft 2 si Tekken Tag Tournament 2.

Pretul mediu la cele doua evenimente pe care PGL le pregateste pentru aceasta vara va fi de circa 10 euro pentru spectatori.

Silviu Stroie a tinut sa precizeze ca de anul acesta, in cadrul Campionatului Mondial de Sport Electronic se va introduce si testul anti-doping pentru jucatori, ceea ce face competitiile sa fie tot mai reale.

Romania, un hub al Europei in materie de gaming

„Romania este un hub al Europei in materie de gaming, mai ales datorita sprijinului pe care jucatorii il primesc din partea asociatiei PGL. Am ales Romania in special datorita suportului pe care comunitatea de gameri de aici il primesc si a amplorii pe care jocurile o capata in Romania, o tara unde peste trei milioane de oameni se joaca”, a precizat Won-Suk Oh (foto dreapta sus), secretar general al Federatiei Internationale de Sport Electronic pentru wall-street.ro.

In opinia reprezentantului sud-corean, notiunea de Sport Electronic este inca la inceput.

„Sportul Electronic ca si competitie este inca la inceputuri, este «un bebelus». Primul campionat sportiv profesionist a avut loc in 2009 si timp de patru ani s-a desfasurat in Coreea de Sud. 2013 este primul an cand competitia va avea loc in alta tara”, a mai spus acesta.

Potrivit secretarului general al Federatiei Internationale de Sport Electronic comunitatea de gameri din Coreea de Sud numara numai putin de 20 de milioane de pasionati, aproape jumatate din populatia totala a statului asiatic.

Conform datelor oferite de Silviu Stroie, comunitatea de pasionati ai jocurilor se ridica in Romania la circa 3 milioane, la o populatie de 20 de milioane de locuitori.

Silviu Stroie a precizat ca isi doreste ca de anul viitor sa organizeze cele mai importante competitii de gaming din lume , printre care si Campionatele Europene de sport electronic, Campionatul Mondial sau evenimentul DreamHack.