Un sondaj PwC derulat in randul a 246 de directori generali din America de Nord si de Sud, Europa, regiunea Asia Pacific si Orientul Mijlociul, a aratat ca 97% dintre directorii generali vad inovatia drept o prioritate cheie pentru companiile lor. Sondajul a fost derulat ca o continuare a raportului PwC CEO Survey care a vizat 1330 de directori generali din intreaga lume si care a indicat de asemenea inovatia drept o preocupare majora a liderilor de afaceri.

Exista insa diferente regionale semnificative. Apetitul pentru inovatie a fost cel mai puternic in regiunea Asia-Pacific si in America de Nord, unde toti directorii generali au indicat inovatia drept o prioritate cheie a organizatiilor pe care le conduc. Spre deosebire, 18% dintre directorii generali din Europa Centrala si de Est si 10% dintre cei din Orientul Mijlociu nu au fost de acord cu aceasta, spunand ca inovatia nu este o prioritate pe pietele pe care opereaza.

A avut loc o transformare importanta a accentului organizatiilor de la eficienta operationala catre inovatie. La nivel global, doua treimi dintre directorii generali vad inovatia si eficienta operationala la fel de importante pentru succesul companiilor lor. Cei mai categorici in privinta aceasta au fost directorii generali din America Latina (71%), in vreme ce directorii generali din Orientul Mijlociu au avut pareri impartite in privinta acestui subiect (50%).

Citeste si:

Rezultatele sondajului au aratat de asemenea o schimbare a modului in care directorii generali isi definesc rolul in promovarea inovatiei. In prezent, directorii generali recunosc faptul ca trebuie sa fie implicati personal in promovarea inovatiei in companiile pe care le conduc, 37% dintre acestia recunoscandu-si rolul de lider in aceasta zona, iar 34% se identifica drept „vizionari”. Acest lucru contrasteaza puternic cu situatia din urma cu 3 ani atunci cand numai 12% dintre directorii generali se declarau la carma strategiei de inovatie in organizatiile lor.

„Faptul ca inovatia a devenit la fel de importanta pentru organizatii ca si eficienta operationala reprezinta schimbarea fundamentala fata de 2009 . La acel moment, companiile isi canalizau eforturile pentru a supravietui crizei economice globale, iar eficienta operationala era obiectivul cheie. Prin urmare, am putea spune ca am depasit perioada critica a crizei, iar directorii generali recunosc ca, in noua conjunctura economica, inovatia este cea mai buna cale de a asigura cresterea veniturilor si succesul pe termen lung al organizatiilor pe care le conduc”, a declarat Vasile Iuga, Country Managing Partner, PwC Romania.