Studiul a fost efectuat in luna iulie, pe un esantion de peste 450 de respondenti din randul utilizatorilor de Internet din cele mai mari 10 orase din Romania, cu varste cuprinse intre 18 si 55 de ani.

„Rezultatele acestui studiu confirma interesul in crestere pentru device-urile smart in randul consumatorilor romani, tehnologia oferind astazi noi oportunitati de comunicare, interactiune si dezvoltare”, a declarat Mihaela Stanoiu, marketing manager Samsung Romania.

Device-urile smart au cunoscut o crestere importanta in ultimii ani, aproximativ 97% dintre utilizatorii de Internet din orasele mari din Romania detinand astazi un smartphone, 38% o tableta, 16% un Smart TV si 2% o camera Smart, conform studiului realizat.

Dintre functiile telefoanelor inteligente, pe langa cele standard, romanii folosesc cel mai mult smartphone-urile pentru a accesa Internetul (84%), pentru a verifica starea vremii (52%), pentru a intra pe retele de socializare (49%) sau pentru mesageria instant (45%). In plus, studiul a relevat faptul ca 57% dintre utilizatorii acestor dispozitive isi doresc sa fie in permanenta conectati la Internet, pentru a accesa casuta de mail. Pe de alta parte, doar 20% dintre utilizatori utilizeaza telefonul pentru a accesa aplicatii dedicate, de la cele pentru tranzactii online pana la cele dedicate sportului.

Citeste si:

Si in cazul tabletelor, principala functie utilizata, conform rezultatelor studiului, este navigarea pe Internet. Astfel, 95% dintre respondenti acceseaza de pe tableta Internetul, iar 61,5% acceseaza retelele de socializare, in timp ce doar 41% dintre respondenti au mentionat ca stiu toate functiile disponibile pe tableta lor si au incercat sa le acceseze cel putin o data. Dintre respondentii la acest studiu, 37,5% detin o tableta.

In ceea ce priveste televizoarele Smart, printre functiile si aplicatiile folosite cel mai des se numara: YouTube (57%), navigarea pe Internet (50%) si conectarea cu alte dispozitive - smartphone, tableta (46%). Pe de alta parte, 55% dintre non-utilizatorii de Smart TV au mentionat ca sunt foarte atrasi de ideea de a accesa Internetul direct de pe TV.

Totodata, studiul efectuat arata ca barbatii sunt mai interesati de tehnologie decat femeile, nivelul de utilizare si intentia de achizitie sunt mai mari in randul acestora pe categoriile Smart TV si tableta, asa cum releva studiul. Smartphone-urile sunt utilizate deopotriva de barbati si de femei si intr-o proportie mai mare de persoanele tinere: toti cei din categoria 18-24 ani intervievati au mentionat ca sunt utilizatori de smartphone.