Veniturile Romtelecom au scazut in trimestrul al doilea cu 4,9% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 148,7 milioane euro, incetinind rata de declin, pe fondul cresterii obtinute la serviciile de internet si televiziune, in timp ce profitul EBITDA s-a redus cu 17,1%, la 33,5 milioane euro, conform Mediafax.
Astfel, veniturile Romtelcom au coborat in trimestrul al doilea de la 156,3 milioane euro la 148,7 milioane euro, iar profitul EBITDA (inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare) a scazut de la 40,4 milioane euro la 33,5 milioane euro, potrivit datelor prezentate joi de grupul elen OTE, compania-mama a operatorului roman de telecomunicatii.

Profitul operational EBIT (inainte de dobanzi si taxe) a coborat totodata cu 39%, de la 11,5 milioane euro la 7 milioane euro.
Numarul clientilor Romtelecom pe serviciile de voce a scazut cu 4,9% la 30 iunie fata de jumatatea anului trecut, de la 2,404 milioane la 2,285 milioane, declin compensat de cresteri pe internet si televiziune.

Astfel, numarul abonatilor la serviciile de internet broadband ale companiei a urcat cu 4,8%, de la 1,169 milioane la 1,225 milioane, iar baza de utilizatori pe TV (DTH, IPTV si cablu) a crescut cu 7,3%, de la 1,207 milioane la 1,295 milioane.

In consecinta, veniturile din TV au urcat cu 10,5%, iar incasarile generate de serviciile de internet au avansat cu 5%, in timp ce serviciile de voce au inregistrat o scadere de 16,7%, iar cele wholesale au coborat cu 5,5%.

OTE a raportat pentru primul trimestru venituri in scadere cu 9,2% la Romtelecom, incetinirea ratei de declin in al doilea trimestru datorandu-se in principal imbunatatirii situatiei pe wholesale, unde afacerile au coborat cu 20,4% in primele trei luni ale anului.
Cheltuielile operationale ale Romtelecom au coborat cu 3% in trimestrul al doilea, iar costurile cu personalul au scazut cu 1%, noteaza OTE.

Costurile programului de disponibilizari voluntare s-au plasat la 1,4 milioane euro in trimestrul al doilea.

In prima jumatate a acestui an, veniturile Romtelecom au scazut cu 7% fata de aceeasi perioada a anului trecut, de la 316,5 milioane euro la 294,2 milioane euro.

Profitul EBITDA a coborat cu 11,4% in primul semestru, de la 80,8 milioane euro la 71,6 milioane euro, iar profitul operational (EBIT) a scazut cu 20,6%, de la 25,3 milioane euro la 20,1 milioane euro. Costurile programului de disponibilizari voluntare s-au ridicat la 2,8 milioane euro in primele sase luni ale acestui an.

Romtelecom avea 7.233 de angajati la 30 iunie, fata de 7,438 la jumatatea anului trecut, scadere de 2,8%.

Grupul OTE a inregistrat in prima jumatate a anului venituri de 1,96 miliarde euro, in scadere cu 10%.

Profitul EBITDA al companiei elene a scazut de asemenea cu 10%, la 688,4 milioane euro. Profitul net a coborat cu 43,5%, la 223,9 milioane euro.

Rezultatele grupului au fost afectate de scaderea tarifelor de interconectare intre retele, de competitia intensa pe pietele de internet si telefonie mobila, conditiile economice dificile si intarzierile inregistrate cu diverse avize de la autoritati, potrivit directorului general al OTE, Michael Tsamaz.

"Revenirea operatiunilor de telefonie fixa din Grecia este in grafic, cu o crestere puternica a marjei EBITDA, datorita initiativelor de ajustare a costurilor. Odata cu vanzarea Globul (Bulgaria) si refinantarea, suntem in cea mai buna situatie financiara din ultimii ani si dispunem de resursele necesare pentru a ne focusa afacerile si a investi", a afirmat Tsamaz intr-un comunicat al OTE.

OTE a finalizat in luna iulie vanzarea companiei Globul, al doilea mare operator de telefonie mobila din Bulgaria, catre grupul norvegian Telenor pentru 717 milioane de euro.

OTE detine in Romania Romtelecom, Cosmote Romania si reteaua de magazine Germanos.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri