Piata smartphone-urilor a crescut cu 51,3% comparativ cu trimestrul al doilea din 2012, de la 156,2 milioane la 236,4 milioane unitati livrate, fata de 216,3 milioane in primele trei luni ale anului.

Astfel, 79,3% din smartphone-urile vandute la nivel mondial in trimestrul al doilea sunt echipate cu sistemul de operare Android, fata de 69,1% in aceeasi perioada a anului trecut, potrivit datelor prezentate de compania de cercetare IDC.

Cresterea Android se datoreaza in principal lansarii varfului de gama Samsung Galaxy S4 si ascensiunii puternice a grupului sud-corean LG, dar si a producatorilor chinezi low-cost Huawei, Lenovo si ZTE.

Ca volum, Android a inregistrat o crestere de 73,5% a vanzarilor, de la 108 milioane la 187,4 milioane unitati.

Apple iOS, sistemul de operare prezent pe modelele iPhone, a inregistrat o scadere a cotei de piata de la 16,6% la 13,2%, in timp ce volumul livrarilor a urcat cu 20%, de la 26 milioane la 31,2 milioane unitati.

"Declinul inregistrat de iOS in trimestrul al doilea a fost determinat de evolutia ciclica a iPhone. Avand in vedere ca nu a fost lansat niciun produs nou de la debutul iPhone 5, acum aproape un an, cota de piata a Apple a fost vulnerabila la aparitia noilor modele ale companiilor concurente. In urmatoarea perioada sunt asteptate atat un nou iPhone, cat si o noua versiune a iOS, astfel ca Apple este bine pozitionata sa recupereze din cota de piata in a doua parte a acestui an", comenteaza Ramon Llamas, director de cercetare la IDC, intr-un comunicat transmis de companie.

Llamas noteaza ca Windows Phone a depasit pentru prima data livrarile BlackBerry in primele trei luni ale acestui an, iar trendul a continuat in trimestrul al doilea.

Windows Phone, platforma mobila dezvoltata de Microsoft, a inregistrat o cota de piata de 3,7% in trimestrul al doilea, in urcare de la 3,1% cu 12 luni in urma, in timp ce livrarile s-au majorat cu 77,6%, de la 4,9 milioane la 8,7 milioane de smartphone-uri.

Principalul motor de crestere al Windows Phone a fost Nokia, care a generat peste 80% din vanzarile platformei Microsoft in trimestrul al doilea, se arata in comunicatul IDC.

Citeste si:

Fostul lider BlackBerry isi pierde insa relevanta, cu o scadere puternica a cotei de piata, de la 4,9% la 2,6%, si un declin de 11,7% al vanzarilor, de la 7,7 milioane la 6,8 milioane de unitati.

Samsung a livrat in trimestrul al doilea 73,3 milioane de smartphone-uri cu sistem Android, in urcare cu 52,7% fata de 48 milioane unitati in aceeasi perioada a anului trecut. Totusi, cota de piata a gigantului sud-coreean a scazut semnificativ in ecosistemul Android, de la 44,4% la 39,1%.

Pe pozitia a doua in topul producatorilor care au adoptat platforma Google se plaseaza LG, cu 12,1 milioane de terminale livrate, volum dublu fata de trimestrul al doilea din 2012. Astfel, cota de piata a LG pe segmentul telefoanelor Android a urcat de la 5,4% la 6,5%.

Vanzarile Lenovo au urcat de 2,3 ori, de la 4,9 milioane la 11,4 milioane de smartphone-uri, compania chineza inregistrand o cota de piata de 6,1% pe piata Android.

Huawei a vandut 10,2 milioane de smartphone-uri Android in trimestrul al doilea, in urcare cu 57% fata de nivelul din aceeasi perioada a anului trecut, insa cota de piata a grupului chinez in ecosistemul Google a coborat de la 6% la 5,4%, la egalitate cu rivalul local ZTE.

Astfel, ZTE a livrat de asemenea 10,2 milioane de smartphone-uri Android in trimestrul doi, cu 59,4% mai multe fata de perioada corespunzatoare din 2012, cand a avut o cota de piata de 5,9%.

In statele dezvoltate, piata smartphone-urilor se apropie rapid de saturatie, astfel ca modelele de top, cu preturi mari si marje ridicate de profit, au un potential tot mai redus de crestere.

Principalele zone de crestere pentru producatori sunt acum pietele emergente, precum China si India, unde majoritatea consumatorilor opteaza pentru modele cu preturi mai mici. Principalii castigatori in urma acestei tranzitii au fost companiile chineze, reusind sa se adapteze mai usor cerintelor datorita modelului de business low-cost.

Zvonurile din piata sugereaza ca Apple pregateste pentru urmatoarea perioada un iPhone mai ieftin, cu carcasa din plastic, in timp ce Samsung a lansat deja, in 2012 si 2013, modele "mini" ale varfurilor de gama Galaxy S3 si S4, incercand sa atraga clienti prin propunerea unui brand consacrat la un pret mai accesibil.