Furnizorul de produse si servicii de automatizare a tranzactiilor Printec mizeaza pe crestere organica, in contextul in care segmentele in care vrea sa se dezvolte compania (mobile banking, plati pe mobile si person-to-person) sunt in continua crestere, a declarat pentru wall-street.ro, Dragos Chivu, cel care din aprilie anul acesta a preluat managementul Printec Romania.
Dragos Chivu l-a inlocuit la conducerea Printec, furnizor a peste jumatate dintre ATM-urile bancilor si POS-urilor retailerilor de pe piata locala, pe Toni Cristescu, care in prezent este presedinte al Consiliului de Administratie si director al diviziei de sector public a companiei.

Printec este recunoscut ca fiind un jucator foarte important in domeniul bancar, compania lucrand cu peste 30 dintre cele 41 de banci care activeaza pe piata locala, insa, in ultimii ani, managementul si-a dorit sa se extinda tot mai mult in domenii precum telecomunicatii, retail si sectorul public, datorita noilor metode de plata din aceste segmente.

De altfel, recrutarea lui Dragos Chivu (41 de ani), un manager cu experienta de peste 15 ani in domeniul telecomunicatiilor la companii precum Orange, Telemobil, Nokia, Nokia Siemens Networks si Vodafone, sustine aceasta strategie. Ultima functie detinuta de Dragos Chivu a fost cea de director de marketing pe segmentul de date in cadrul Vodafone Romania, intre mai 2011 si decembrie anul trecut.

Operatorii sunt tot mai interesati de utilizarea telefonului pentru tranzactii

“Exista multa similaritati intre ceea ce fac acum si ce am facut inainte, pentru ca Printec este un vendor de solutii si infrastructura, care furnizeaza si intretine peste jumatate dintre ATM-urile si POS-urile din Romania. Evolutia este promitatoare, pentru ca sunt multe convergente intre zona bancara si cea de telecomunicatii. De exemplu, partea de mobile banking. Operatorii sunt tot mai interesati de utilizarea telefonului ca mijloc de plata si exista o crestere extrem de agresiva a smartphone-urilor in Romania. Noi vrem sa oferim solutii personalizate de mobile banking care sa permita bancilor sa fie prezente in aceasta zona”, spune Dragos Chivu.

Un alt segment care implica bancile, operatorii de telecomunicatii, dar si retailerii este cel al platilor mobile contactless (m-payments).

“Este un concept foarte la moda fiindca, acum, aproape toti furnizorii de telefoane si toate POS-urile marilor retaileri au functii contactless. De asemenea, bancile ofera functionalitati contactless in carduri, iar toate aceste lucruri fac tranzitia catre platile prin intermediul telefonului”, afirma seful companiei cu afaceri de 10,2 milioane de euro si profit de 1,7 milioane de euro anul trecut.

Romanii au facut primele plati contactless prin telefonul mobil in 2008 cand ING Bank, Printec, Nokia, MasterCard, Collis, Venyon, Toro au lansat un proiect pilot de sase luni. Filiala din Romania a ING fost aleasa la acel moment din alte 50 tari unde activa banca.

Un domeniu care nu este subservit, ci nu este servit de mijloace de acceptare de carduri

“Platile person-to-person sunt o alta zona in care telecomul se imbina cu zona bancara. De exemplu, Square este o companie din SUA care iti ofera un dispozitiv pe care dupa ce il introduci in telefon iti permite sa accepti cardul de credit. Square a crescut in doi ani de la zero la o capitalizare de doua miliarde de dolari. In UE o companie ca aceasta nu se poate dezvolta pentru ca toate tranzactiile cu card trebuie autorizate cu cip si PIN. Noi venim cu un fel de mini POS care se conecteaza prin Bluetooth si care iti permite sa citesti cardul, sa introduci PIN-ul, iar restul aplicatiei este pe mobil. Este important pentru ca in Romania sunt foarte multe profesiuni liberale. Avem peste 300.000 de PFA-uri (n.red. persoane fizice autorizate). Daca numeri companiile cu zero sau un angajat, ajungi la o cifra similara. Iar ,daca adaugi si notarii, curierii, taximetristii, instalatorii…se aduna un potential de piata de un milion care nu este subservit, ci nu este servit cu mijloace de acceptare de plati”, mai spune Dragos Chivu.

El adauga ca jucatorii din domeniul tranzactiilor se gandesc insa mai departe de atat si anume la momentul in care orice posesor de smartphone va putea sa accepte carduri.

“Atunci lucrurile vor deveni mult mai democratice”, afirma seful Printec.

Interviul cu Dragos Chivu va fi publicat in intregime in cadrul editiei de maine a wall-street.ro.





Sursa foto: Printec Romania

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri