Printec, principalul furnizor de ATM-uri si POS-uri de pe piata locala, se va transforma dintr-o companie de produse in una de solutii si servicii personalizate pentru automatizarea tranzactiilor, a declarat pentru wall-street.ro, Dragos Chivu, directorul general al companiei.
Compania Printec Romania este parte a grupului grec Printec, unul dintre cei mai jucatori in domeniul automatizarii tranzactiilor din zona Europa de Sud-Est, si este prezenta pe piata locala din 1995.

Printec este foarte cunoscuta pentru activitatea in domeniul bancar, compania lucrand cu peste 30 de banci dintre cele 41 prezente pe piata locala si furnizand produse sau servicii de intretinere pentru mai bine de 60% dintre ATM-urile din Romania.

In ultimii doi-trei ani compania a inceput sa se extinda in domenii precum retail, telecomunicatii si sectorul public, dar si sa recruteze tot mai multi specialisti software.

Romania nu duce lipsa de programatori, ci de aplicatii

“Ne transformam dintr-o companie de produse in una de solutii la cheie. Noi suntem cunoscuti mai mult ca o companie de produse, insa avem peste 30 de oameni in zona de dezvoltare de software. Sunt oameni care fac aplicatii pentru POS-uri si ATM-uri. Romania nu duce lipsa de programatori, dar, daca vorbim de aplicatii, sunt multe lucruri care mai pot fi facute”, spune Chivu.

Printec este o companie cu 160 de angajati in prezent, mai mult cu 20 de oameni fata de acum doi ani.

“Acum avem trei pozitii deschise pentru zona de dezvoltare de software, dar cautam oameni si in zona de comercial, vanzari si un solution architect”, mai spune managerul companiei cu afaceri de 10,2 milioane de euro anul trecut. Printec a avut un profit net de 1,7 milioane de euro in 2012.

Dragos Chivu nu a oferit date despre afacerile companiei in primul semestru al acestui an si nici estimari despre cat ar putea fi cifra de afaceri a Printec la finalul lui 2013.

Focus pe crestere organica, nu oportunistic si prin achizitii

“In timp ce multe companii sunt in scadere, noi ne-am propus sa crestem. Va fi o crestere organica, sanatoasa, nu una oportunistica”, a precizat managerul in legatura cu evolutia companiei in acest an.

Toni Cristescu, fostul CEO al Printec- in prezent presedinte al Consiliului de Administratie si director al diviziei de sector public a companiei, declara anul trecut pentru wall-street.ro ca furnizorul ar putea cumpara pana la finalul lui 2012 un furnizor local de solutii IT pentru retail.

Chivu a precizat ca nu stie de achizitia vreunei companii de IT anul trecut, dar ca pentru dezvoltarea Printec va pune accentul pe crestere organica si mai putin oportunistic ori prin tranzactii.

El adauga ca evolutia companiei este promitatoare pentru ca tot mai multi jucatori din domeniile bancar, telecom si retail, segmente pe care mizeaza compania, se uita la solutii noi pentru automatizarea tranzactiilor.

“Bancile au inteles ca dezvoltarea standard bazata doar pe acordarea de credite nu mai functioneaza si trebuie sa mearga in alte directii de dezvoltare. Astazi exista foarte multa tehnologie, toate lucrurile se fac mult mai automatizat, iar clientii nu se mai duc la banca pentru ca au alternative, ceea ce duce la cresterea serviciilor de automatizare a platilor. Pe de alta parte, retailerii au devenit si ei foarte preocupati sa isi optimieze fluxurile de numerar si nu numai. Sa fii retailer azi in Romania nu este un exercitiu usor”, explica managerul

Printec pariaza pe mobile banking, plati prin telefon si tranzactii person-to-person

Astfel, segmentele pe care mizeaza compania sunt cele de mobile banking, plati pe mobile si tranzactii person-to-person, domenii care sunt in continua crestere atat in Romania cat si la nivel global.

“Operatorii sunt tot mai interesati de utilizarea telefonului ca mijloc de plata si exista o crestere extrem de agresiva a smartphone-urilor in Romania. Noi vrem sa oferim solutii personalizate de mobile banking care sa permita bancilor sa fie prezente in aceasta zona

Pe de alta parte partea de plati mobile contactless (m-payments) este un concept foarte la moda pentru ca acum acum, aproape toti furnizorii de telefoane si toate POS-urile marilor retaileri au functii contactless. De asemenea, bancile ofera functionalitati contactless in carduri, iar toate aceste lucruri fac tranzitia catre platile prin intermediul telefonului”, afirma Chivu.

Romanii au facut primele plati contactless prin telefonul mobil in 2008 cand ING Bank, Printec, Nokia, MasterCard, Collis, Venyon, Toro au lansat un proiect pilot de sase luni. Filiala din Romania a ING fost aleasa la acel moment din alte 50 tari unde activa banca.
“Platile person-to-person sunt o alta zona in care telecomul se imbina cu zona bancara. De exemplu, Square este o companie din SUA care iti ofera un dispozitiv pe care dupa ce il introduci in telefon iti permite sa accepti cardul de credit. Square a crescut in doi ani de la zero la o capitalizare de doua miliarde de dolari. In UE o companie ca aceasta nu se poate dezvolta pentru ca toate tranzactiile cu card trebuie autorizate cu cip si PIN. Noi venim cu un fel de mini POS care se conecteaza prin Bluetooth si care iti permite sa citesti cardul, sa introduci PIN-ul, iar restul aplicatiei este pe mobil. Este important pentru ca in Romania sunt foarte multe profesiuni liberale. Avem peste 300.000 de PFA-uri (n.red. persoane fizice autorizate). Daca numeri companiile cu zero sau un angajat, ajungi la o cifra similara. Iar ,daca adaugi si notarii, curierii, taximetristii, instalatorii…se aduna un potential de piata de un milion care nu este subservit, ci nu este servit cu mijloace de acceptare de plati”, mai spune seful Printec.

Cine este Dragos Chivu:

Dragos Chivu (41 de ani) l-a inlocuit in aprilie la conducerea Printec Romania, furnizor a peste jumatate dintre ATM-urile bancilor si POS-urilor retailerilor de pe piata locala, pe Toni Cristescu, care in prezent este presedinte al Consiliului de Administratie si director al diviziei de sector public a companiei.

Recrutarea lui Dragos Chivu (41 de ani), un manager cu experienta de peste 15 ani in domeniul telecomunicatiilor la companii precum Orange, Telemobil, Nokia si Nokia Siemens Networks, sustine strategia de dezvoltare a Printec in zona de telecomunicatii si retail. Ultima functie detinuta de Dragos Chivu a fost cea de director de marketing pe segmentul de date in cadrul Vodafone Romania, intre mai 2011 si decembrie anul trecut.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri