Pe de alta parte, compania inregistra la sfarsitul primului semestru sub 2% din vanzarile de televizoare la nivel local, managementul dorindu-si ca in urmatorii doi, trei ani Sharp sa ajunga la o cota de 5%.

Romanii au cumparat anul trecut in jur de 846.000 de televizoare, mai putin cu 1,6% fata de 2011, potrivit datelor oferite wall-street.ro de catre compania de cercetare GFK Romania. Dintre acestea, circa 750.000 de exemplare au fost cu ecran plat (LCD, LED, plasma, 3D, Smart TV), iar restul de 96.000 cu tub catodic (CRT).

“Piata de televizoare va fi anul acesta la nivelul anul trecut, atat ca volum, dar si ca valoare”, a explicat Bogdan Pasat, manager de vanzari si marketing pentru Sharp Romania si Bulgaria.

La finalul lui iulie compania a lansat o noua gama de televizoare in Romania, acestea avand diagonale intre 22 si 90 de inch (intre 55,8 si 228 de centimetri). De asemenea, pretul lor variaza de la 700 la 60.000 de lei

"In august, prima luna dupa lansare, am vandut cinci televizoare la pret de 60.000 de lei", a declarat Pasat. El nu a precizat care este targetul de vanzari pana la finalul acestui an.

Televizoarele inseamna 60-70% din vanzarile Sharp in Romania

Televizoarele reprezinta in jur de 60-70% din veniturile Sharp in Romania, cifra fiind similara in toate filialele Sharp din Europa de Est. Pe locurile urmatoare se afla vanzarile de echipamente de birou, audio, frigidere, aparate de aer conditionat si cuptoare cu microunde.

Citeste si:

De asemenea, in urmatorii doi-trei ani compania vrea sa ajunga la venituri de circa 8-10 milioane de euro pe an. Conducerea Sharp nu a precizat care este cifrqa de afaceri a producatorului in prezent.

Birou local la Bucuresti

Pentru a-si atinge obiectivele de crestere, managementul a decis sa deschida un birou local, Sharp avand in prezent trei angajati in Romania.

“Am vrut sa deschidem un birou pentru a ne distribui mai bine produseel fiindca atunci cand nu actionezi direct pierzi cota de piata”, a mai spus managerul Sharp pentru Europa de Est.

De la Bucuresti vor fi coordonate operatiunile la nivel local, dar si cele din Bulgaria. Compania din Bulgaria are venituri la jumatate fata de cea din Romania.

Principalii competitori ai Sharp pe piata de televizoare sunt Samsung, Sony, Panasonic, Philips si LG.

Sharp a avut in anul fiscal precedent venituri de circa 20,5 miliarde de euro la nivel global, in jur de 40% din vanzari fiind pe piata japoneza. La nivel european, compania a avut venituri de 1,02 miliarde de euro.