digital a propulsat playerul digital in randul celor mai cautate gadgeturi de pe piata si in Romania, iar iPod al Apple are locul sau de cinste si in buzunarele romanilor (de la middle-management in sus)
Curiosi nevoie-mare, dornici sa aiba cele mai noi gadgeturi, romanii sunt dispusi sa plateasca sume mari pentru a arata prietenilor ca sunt la zi cu tehnologia: aproape de doua ori salariul minim pe economie costa un astfel de device cu pretentii. iPod-ul celor de la Apple este chiar mai scump, dar exista varianta Shuffle, sub 100 de euro, care prinde destul de bine la publicul tanar.

Revolutia neasteptata

Succesul de piata al iPod si revolutia digitala pe care a starnit-o i-au surprins chiar si pe creatorii sai. Apple era cunoscut pentru computerul Mac, diferit de PC-ul care se raspandise in toata lumea si a trecut chiar printr-o perioada dificila, in care se parea ca Microsoft si IBM vor scoate de pe piata definitiv compania de la care s-au inspirat in crearea produselor cu care au devenit cunoscute.

Prin 2000, crahul IT si nevoia de a crea noi suporturi pentru aplicatiile software multimedia pe care le producea, echipa Apple a luat in calcul realizarea unui echipament de buzunar. Ideea cu muzica portabila s-a dovedit excelenta si, desi iPod nu era primul produs sau cel mai breaz la acel moment, in 2001 a reusit sa produca o revolutie.

Nu doar ca a sporit vanzarile de astfel de produse la un ritm de 100% pe an in ultimii ani, dar a devenit atat de popular, incat are o cota de piata de peste 70% iar lumea a ajuns sa spuna iPod la orice player de muzica digitala.

Mai precis, in perioada 1 octombrie-31 decembrie 2005, compania a vandut 14 milioane de playere iPod, sau altfel spus 100 de playere in fiecare minut. Cifra este la fel de mare cu numarul de playere vandute in tot anul fiscal anterior. In total, pana acum s-au vandut peste 50 de milioane de playere iPod.

Apple a reusit astfel nu doar sa-si relanseze afacerea, dar si sa creeze noi directii de business. Magazinul de muzica online, iTunes, a schimbat modul in care se obtineau melodiile digitale online si a devenit de asemenea lider de piata si o divizie foarte profitabila, iar vanzarile de computere Apple au crescut.

Fara concurent serios

Industria a reactionat rapid la succesul Apple, dar se pare ca nu s-a gasit inca produsul care sa concureze iPod. Sony, Samsung, Panasonic, Philips, LG si multi altii cauta solutia la dominatia Apple. Ba chiar au intrat noi jucatori. Cine s-ar fi gandit ca Microsoft, Dell sau Coca Cola vor produce playere MP3 pentru a concura cu Apple?
Concurenta pentru iPod este deschisa in tarile in curs de dezvoltare, unde lupta se da pe pret, si nu pe calitatea produsului.

Sute de modele de playere, din China sau Taiwan, la preturi de cateva zeci de dolari, atrag mult mai usor privirile esticilor si ale romanilor. Cu toate acestea, intr-un ritm de 10-15 unitati pe luna pe magazin, iPod isi face loc in buzunarele romanilor prin marile lanturi de magazine retail.

Modele si preturi la moda

Romanii sunt intr-adevar pasionati de muzica digitala, dar nu atat de pasionati inct sa cumpere numai iPod, a declarat pentru Saptamana Financiara Marius Badea, director al Romsoft (Depozitul de Calculatoare), unul dintre cele mai mari lanturi retail IT&C din piata.
Dintre modelele de playere Apple cu succes pe piata locala se remarca iPod Nano, care, desi ofera spatiu de 2 GB si este poate un pic mai scump decat alte produse, reuseste sa fie competitiv si pentru clientul pretentios din Romania. Un astfel de player costa 744 de lei noi in magazinele Flamingo. In anul 2005, vanzarile de playere iPod au crescut cu un procent impresionant, procent ce face parte din trendul la nivel global al brandului iPod de la Apple, a declarat pentru SFin Catalin Butolo, director de marketing al K Tech Ultra-Pro.

Facilitatea oferita in plus, aceea de a urmari si continut video, a accentuat popularitatea acestor echipamente. Astfel, in magazinele Ultra PRO Computers cel mai bine vandut model a fost in ultima vreme iPod video black, modelul cu o capacitate de 30 GB, la un pret de 312,7 euro. Intr-adevar, iPod-ul ofera consumatorului mai multe facilitati decat fratiorul lui, MP3-playerul obisnuit, dar produsul Apple vine cu un pret mai mare, a declarat pentru SFin Han Khyu, presedintele LG Electronics Romania. In concluzie, MP3 playerele normale sunt mai populare in randul consumatorilor romani si devanseaza cu mult in vanzari iPod-ul, a precizat el.

LG propune un model cu hard-disc incapator, design special, tehnologie audio speciala si un pret nu tocmai piperat. Playerul LG JM53 are ecran color OLED, recunoaste toate formatele digitale inclusiv clipuri video, are autonomie de 30 de ore si spatiu de stocare de 8 GB. Costa 1.099,9 lei noi in magazinele distribuitorilor LG. Exista,
de asemenea, un model cu memorie 1 GB, LG FM30, care are autonomie de 60 de ore, poate fi folosit ca reportofon si are functia Shuffle (redarea aleatoare a melodiilor). Costa numai 850 de lei cu TVA inclus.

Panasonic nu si-a propus sa concureze Apple, dar va aduce in curand pe piata locala playerul SV-SD300, care merge numai cu carduri de memorie Secure Digital (SD), a declarat pentru SFin Laurentiu Faur, director de comunicare la Panasonic Romania. Gadgetul vine cu afisaj LCD, tehnologie audio de ultima generatie, autonomie de 23 de ore, se leaga la calculator prin USB si asa isi incarca si bateriile. Pretul recomandat pentru el este de 599 de lei, incluzand si TVA.
Spre comparatie, un produs de top al Apple ajunge la 1.643,33 lei noi la EMag, respectiv varianta cu hard-disc de 60 GB, care reda muzica, poze si video, ecran color cu diagonala de 2,5 inci, cu autonomie de 20 de ore de muzica sau 3 ore de video.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri