Apple va prezenta marti noua generatie iPhone, care va include in premiera si un model low-cost destinat pietelor emergente. Potrivit unor surse, compania este aproape de un acord de distributie cu China Mobile, cel mai mare operator de telecomunicatii din lume dupa numarul de utilizatori, scrie Mediafax.

Astfel, China Mobile va include iPhone in oferta, smartphone-ul Apple urmand sa fie disponibil cu reduceri de pret in functie de abonamentul ales de clienti.

Alte surse apropiate discutiilor sustin ca Apple este totodata aproape de un acord cu NTT DoCoMo, cel mai mare operator din Japonia, care va prelua de asemenea iPhone in oferta.

Daca se vor confirma, acordurile cu cei doi operatori asiatici reprezinta o victorie majora pentru Apple, ambele companii rezistand pana acum la ofertele companiei americane pentru extinderea retelei de distributie a iPhone.
Apple va castiga astfel accesul la peste 800 de milioane de potentiali clienti. China Mobile are 740 milioane de clienti, iar NTT DoCoMo deserveste 62 milioane de utilizatori.

Compania americana se confrunta cu declinul vanzarilor iPhone, pe fondul apropierii pietelor dezvoltate de saturatie si concurentei intense.

Citeste si:

Apple negociaza de cativa ani cu cei doi operatori, care nu au fost multumiti de costurile semnificative derivate din reducerile de pret pe care ar trebui sa le ofere pentru a promova iPhone.

Surse apropiate situatiei au declarat insa ca Apple va prezenta pe 10 septembrie in premiera o varianta low-cost a smartphone-ului, destinata in special pietelor emergente precum China si India, cu un potential urias de crestere, insa unde preferintele utilizatorilor inclina spre modele mai ieftine.

IPhone genereaza mai mult de jumatate din veniturile Apple. In trimestrul al doilea, numarul de iPhone-uri vandute de companie a scazut cu 17% fata de primele trei luni ale anului. Profitul Apple a scazut in prima jumatate a acestui an, iar actiunle companiei au coborat cu 6,4%.

China este una dintre cele mai mari piete ale Apple, unde producatori locali precum ZTE, Lenovo si Xiaomi ofera alternative mai ieftine, asigurandu-si o cota semnificativa din vanzari.