Obiectivul Foodpanda, un agregator global de restaurante care permite clientilor sa isi comande online mancare, este sa determine cat mai multi proprietari de restaurante sa introduca vanzarile pe internet, a declarat Ralf Wenzel, cofondator si managing director al companiei la nivel global.

“Cea mai mare oportunitate a noastra este data de clientii care inca mai suna la restaurante sa faca comenzi. Ne uitam la faptul ca 90% din piata nu este inca exploatata. Nu vrem sa luam clienti de la concurenta, cea mai mare competitivitate este data de restaurantele care sunt inca offline”, a explicat managerul.

Foodpanda este o platforma globala care permite utilizatorilor sa isi comanda mancare online si apoi livreaza produsele dorite. Aceasta reuneste in jur de 15.000 de restaurante din 28 de tari.

Practic, serviciul lansat de Rocket Internet, unul dintre cele mai mari incubatoare de afaceri online din lume, targeteaza 3 miliarde de posibili consumatori de pe patru continente: Europa, Asia, Africa si America Latina.

“Restaurantele au margini mici, iar astfel isi pot creste veniturile. Pentru ca mancarea este ceva ce comanzi aproape zilnic, nu este ca si cum ai cumpara o masina de spalat. De aceea este un business care merge oriunde, asta este partea fascinanta”, a mai spus Ralf Wenzel.

El a declarat ca adesea restaurantele nu stiu care sunt preferintele consumatorilor si, de aceea, meniurile cel mai des comandate sunt surprinzatoare. Astfel, in Rusia se comanda cel mai des sushi, in Vietnam portiile de burgeri, iar in Senegal- inghetata.

Printre tarile care genereaza cele mai mari venituri pentru Foodpanda se mumara India, Brazilia si Rusia.

Pana la finalul anului vor sa se extinda in Timisoara, Brasov si Constanta

Serviciul lansat anul trecut, a fost introdus de saptamana trecuta si in Romania, insa deocamdata doar in Bucuresti. Pana la finalul anului acesta va fi extins si in Timisoara, Brasov si Constanta.

De altfel, dintre cele 28 de tari unde este disponibila platforma, cinci sunt din Europa, insa toate fac parte din Europa Centrala si de Est (Romania, Ungaria, Polonia, Romania si Cehia).

“In pietele in care suntem acum exista multa activitate offline si vrem sa ajutam restaurantele sa mearga catre online. Industria restaurantelor este una dintre putinele care nu sunt inca pe internet. Restul magazinelor… de haine, de pantofi au migrat catre online. Insa domeniul restaurantelor abia acum merge catre internet. Noi ne orientam catre pietele unde exista o crestere mare a numarului de utilizatori online, unde este un mare potential pentru penetrarea de smartphone-uri si unde exista o cultura puternica a restaurantelor si a comenzilor de mancare. Vrem sa ajutam restaurantele sa se mute online pentru ca unele au expertiza de 50 de ani, dar au experienta offline. Iar noi ne dorim sustinem aceasta schimbare de canal”, a mai spus.

Am inceput discutiile cu marile lanturi internationale de restaurante

In alte tari, printre restaurantele la care poti comanda mancare pe Foodpanda se numara si lanturi foarte cunoscute in toata lumea precum Pizza Hut, Domino’s Pizza, Subway, Starbucks, McDonald’s, KFC sau Burger King.

Seful Foodpanda a precizat ca a inceput discutiile pentru integrarea unor astfel de branduri si pe platforma din Romania, insa, deocamdata, nu se stie cand se va intampla acest lucru.

“In unele tari aceste restaurante au fost in oferta inca de la inceput, iar in altele dupa cateva saptamani sau luni”, a afirmat managerul.

Clientii pot face comenzi online sau prin smartphone.

“Vrem ca pe viitor sa fim pe orice fel de canal. De exemplu, vei putea face comenzi cand stai in fata televizorului, cu ajutorul televizorului interactive”, a mai spus Ralf Wenzel.

Managementul Foodpanda isi doreste sa integreze cat mai multe restaurante pe site si sa se extinda la nivel geografic, astfel incat acesta sa devina cea mai importanta platforma de comenzi online de mancare.

Vrem ca oamenii sa se gandeasca la noi cand comanda mancare

“Targetul este ca oamenii sa se gandeasca la noi cand vor sa faca comenzi online. Vrem sa lucram cu toate restaurantele si sa mergem in fiecare oras. Pana la finalul anului speram sa atragem cateva sute de restaurante drept clienti. Proprietarii de localuri din Romania sunt foarte entuziasmati, este un entuziasm mai mare decat in celelalte tari din regiune. Foarte multi proprietari ne cer sa fie pe platforma”, a afirmat seful Foodpanda.

El a adaugat ca in celelalte tari in care a fost lansat serviciul, acesta a devenit cel mai mare jucator in domeniu in aproximativ 6-12 luni.

Deocamdata pe site-ul FoodPanda.ro sunt integrate 50 de restauranet din Bucuresti. De asemenea, pentru site lucreaza o echipa de zece oameni, numarul urmand sa creasca in functie de evolutia businessului. Wenzel nu a precizat valoatea investitiei in lansarea operatiunilor din Romania, insa a declarat ca sumele au fost alocate in special pentru angajarea de oameni si activitati de marketing.

Ce si cum comanda romanii mancare pe internet

Romanii comanda mancare online mai ales in timpul saptamanii, intre orele 12:00 si 16:00, dar si dupa ora 19:00.

Pe de alta parte „desi sunt fani infocati ai pizza, in ultima perioada se poate observa si o tendinta a acestora de a opta pentru mancarea sanatoasa sau bio”, a declarat Dan Macarie, country manager al Foodpanda Romania.

Cine este Rocket Internet, gigantul de online care sustine Foodpanda

Grupul Rocket Internet, care detine platforma Foodpanda, este unul dintre cele mai mari incubatoare de afaceri la nivel mondial.
Rocket Internet a fost fondat in 2004, are sediul central la Berlin si opereaza in peste 50 de tari de pe cinci continente.
Grupul are 700 de angajati si investitii in peste 75 de companii active independente, in care lucreaza, in total, peste 20.000 de persoane.
Printre businessurile in care Rocket Internet a investit pana acum se numara Zalando, unul dintre cei mai mari retaileri online de fashion din Europa, Linio- cel mai mare magazin online din America Latina sau Jumia, cel mai mare retailer de pe internet din Africa.

Pe de alta parte, Foodpanda, impreuna cu brandul afiliat Hellofood, este una dintre cele mai mari platforme de comenzi de mancare la nivel global cu activitati in 28 de tari.

Foodpanda/Hellofood opereaza in India, Indonezia, Malaezia, Pakistan, Singapore, Taiwan, Tailanda, Vietnam, Ghana, Coasta de Fildes, Kenya, Maroc, Senegal, Nigeria, Arabia Saudita, Rusia, Argentina, Brazilia, Chile, Columbia, Mexic, Peru, Ungaria, Venezuela, Polonia, Ucraina, Romania si Cehia.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri