Posibilitatea unui parteneriat intre MySpace si unul din marile mototare de cautare din lume a devenint certitudine dupa ce unul din oficialii companiei a admis ca site-ul doreste incheierea unui parteneriat cu un jucator cu o cota de piata mai mare. Directorul executiv al MySpace, Peter Chernin, a declarat in cadrul unei conferinte tinute la New York ca “afacerea pe segmentul de cautari a companiei va fi scoasa la licitatie”, jucatorii asteptati sa participe fiind Google, Yahoo sau Microsoft – care detine motorul de cautare MSN.

MySpace intentioneaza sa foloseasca tehnologia de cautare a unuia din liderii pietei pentru a creste cota de piata a propriului motor de cautare de pe site. In acest moment MySpace detine o cota de doar 0,6% din cautarile din SUA comparativ cu Google care a inregistrat o cota de piata 43,1% sau Yahoo care are 28% din totalul cautarilor din SUA, potrivit unui studiu intocmit de compania de cercetare americana ComScore Networks.

In schimb MySpace are aproximativ 80 de milioane de utilizatori, care au posibilitatea de a isi creea o proprie pagina, de a face parte dintr-o comunitate prin schimburi de melodii sau videoclipuri. MySpace are astfel o baza foarte vasta de informatii despre utilizatorii sai, fapt care o face atragatoare pentru orice advertiser. Cu toate acestea MySpace nu valorifica acest avantaj, fapt recunoscut si de Peter Chernin, care a mai declarat ca site-ul pe care il reprezinta nu se poate lupta de la egal la egal cu Google, chiar daca detine mai multe informatii despre utilizatori decat liderul mondial in domeniu.

Citeste si:

In iunie 2005, gigantul media News Corp a cumparat pentru 580 mil. de dolari Intermix Media, o companie care detine peste 30 de site-uri printre care si popularul MySpace.com. Acea achizitie a demonstrat la vremea reaspectiva ca oficialii companie News Corp., detinatorul retelei de televiziune Fox, are in plan sa creeze o divizie de Internet care sa se ocupe de site-urile sale de stiri, sport si divertisment. Compania a anuntat atunci investitii tot mai mari in Internet prin noua sa divizie, parteneriatul cu un jucator mare pe segmentul de cautari reprezentand o modalitate de crestere a veniturilor.

MySpace reprezinta cea mai mare comunitate online din lume, rivalizand din acest punct de vedere cu alti competitori precum Facebook, Bebo, MSN Spaces, Friendster si Yahoo 360.