“Partea de consumer a fost destul de stabila anul acesta. Ianuarie si februarie au fost luni putin mai slabe, dar am recuperat. Acum, vedem pe partea de consumer o dezvoltare stabila si o evolutie buna pe televiziune. Pe segmentul de business am semnat cateva contracte foarte importante pe zona de outsourcing in domeniul bancar. De asemenea, ne uitam dupa mari proiecte guvernamentale. Sper ca operatorii nu vor face si pe business aceeasi greseala ca in zona de consumer, adica sa reduca preturile pentru a castiga cota de piata, pentru ca inseamna o distrugere a calitatii”, a afirmat Beckers.

Managerul se refera la scaderile importante de preturi pentru servicii pe care operatorii telecom le-au facut in ultimii ani pentru a-si mentine clientii, Romania ajungand astfel printre cele mai competitive piete de telecomunicatii din Europa.

Insa scaderea preturilor a fost determinata atat de concurenta, cat si de masurile autoritatii de reglementare care a sustinut continuu diminuarea tarifelor de interconectare, adica a preturilor pe care un furnizor de servicii telecom le plateste altuia pentru apelurile formate de propriii utilizatori in reteaua celui de-al doilea.

Citeste si:

Astfel, anul trecut cei mai mari 30 de operatori de telecomunicatii de pe piata locala au avut afaceri de 3,6 miliarde de euro, mai putin cu 880 de milioane de euro comparativ cu 2008.

“Diminuarea veniturilor pietei de telecom este inevitabila si anul acesta pentru ca preturile au scazut, tarifele de interconectare au mers si ele in jos si au avut un impact substantial”, a mai spus Nikolai Beckers.