Liviu Varzaru (28 de ani) are o experienta de opt ani in comertul online de IT, in companii precum PC Garage sau RHS Company, iar de anul trecut este manager de proiect al Okazii.ro.

Pe de alta parte, Madalina Stanescu (26 de ani) a fost intre 2007 si 2010 coordonator de marketing in cadrul grupului elvetian de presa Ringier, iar intre ianuarie 2011 si iulie anul trecut director de marketing in cadrul Fit Distribution, grup care detine site-uri precum PC Garage, PC Fun, Electro Fun si care este al doilea jucator pe piata locala de comert online. In prezent tanara lucreaza pentru cel mai mare furnizor de servicii IT la nivel mondial.

“Timp de cateva luni am studiat cele mai importante nise de pe piata locala si am remarcat un trend ascendent al cererii pentru magazinele online cu jucarii si articole de puericultura. Am analizat concurenta, am mers pe la targuri si evenimente cu specific si in acest fel am reusit sa identificam potentialii furnizori si modalitatile agreate de colaborare. Punand toate informatiile cap la cap am decis ca exista o oportunitate in aceasta zona si ne-am apucat sa lucram la planul de business”, a explicat Liviu Varzaru (foto stanga), managing partner al site-ului 3Pitici.ro.

Vanzarile online de produse pentru copii au crescut anul trecut cu 42% fata de 2011. De asemenea, in primele opt luni ale acestui an, vanzarile au crescut cu 17% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, conform unor date oferite wall-street.ro de catre procesatorul de plati online PayU.

Cei doi tineri care sunt parteneri de business, dar si un cuplu au lansat site-ul in septembrie anul trecut.

Managerul magazinului online a precizat ca investitia intr-un astfel de start-up depinde mai ales de cunostintele pe care antreprenorii le au in domeniu. Apoi se adauga investitia in platforma de comert electronic aleasa, cheltuieli de marketing, cu angajatii si colaboratorii.

Un business cu sezonalitate foarte mare

In prezent, site-ul are un portofoliu cu in jur de 9.000 de produse din 150 de categorii, printre cele mai importante numarandu-se cele de carucioare, scaune auto, accesorii alimentatie, jucarii, rechizite scoala si costume de carnaval.

Un lucru care influenteaza masiv vanzarile unui magazin pentru copii este sezonalitatea si, de aceea, vanzarile variaza foarte mult de un anotimp la altul.

Citeste si:

“De exemplu, in primavara, jucariile de exterior au performat cel mai bine si au insemnat in jur de 70% din totalul vanzarilor. Insa, in vara, interesul s-a dus catre articolele de plaja. Pe de alta parte, de Craciun va exista cerere pentru jucarii de tip masinute, trenulete, papusi, LEGO”, spune Varzaru.

Astfel si valoarea medie a vanzarilor depinde de sezonalitate. Practic, pentru categoria de jucarii de exterior valoarea medie a unei comenzi a fost anul acesta in jurul a 350 de lei, in timp ce de Craciun, un cos mediu ajunge la 250 de lei.

In afara de cei doi tineri, pentru site mai lucreaza o persoana full-time si patru colaboratori permanenti pentru partea de programare, grafica, documentare.

“Pentru anul acesta estimam o cifra de afaceri de 40.000 de euro. Ne asteptam sa intram pe profit in al doilea semestru al anului viitor”, adauga Liviu Varzaru.

Managerul afirma ca cel mai dificil in primul an de business a fost gasirea unui punct de echilibru intre a reusi sa faca ce isi dorea cu resursele existente.

“Romanii sunt inca reticenti fata de comertul online, iar procentul covarsitor al platii ramburs (peste 90% din tranzactii in cazul nostru) sta marturie in acest sens. Statisticile arata un interes crescut, dar care se dezvolta lent. Cel mai probabil vor trece cativa ani buni pana ponderea cumparaturilor va fi preponderenta in online”, mai spune antreprenorul.

Intre principalii jucatori pe piata produselor pentru copii se numara Bestkids.ro, Crazytoys.ro, Ookee.ro, Vipbebe.ro, Toyz.ro si Toysmall.ro, potrivit datelor oferite de serviciul de plati electronice PayU. De asemenea, InternetCorp, publisher-ul wall-street.ro, a lansat recent site-ul Kidz.ro.