Aceasta in conditiile in care, la nivelul anului trecut, piata de profil a ajuns la aproximativ un milion de euro. Mai precis, conform unui studiu realizat de ARMAD si Daedalus in 2005, 14,1% din cifra de afaceri totala a industriei de marketing direct au intrat in bugetul companiilor in urma prestarii serviciilor de administrare si brokeraj ale bazelor de date publice construite de organizatii pentru a le inchiria. Cele mai multe cereri se inregistreaza in sectorul bancar, industria bunurilor de larg consum si industria telecomunicatiilor.
In momentul de fata, in aceasta industrie activeaza cinci-sase brokeri de baze de date (firme care se ocupa cu administrarea acestor informatii), dintre care trei, Mailers, Open Public Service si Hitmail, acopera impreuna mare parte din totalul piatei. Bazele de date sint proprietatea firmelor care organizeaza concursurile sau promotiile, dar pot fi date in adminstrare brokerilor si inchiriate, explica Seitan. Potrivit acestuia, pe viitor este posibil ca afacerile cu numere de telefon sa atraga si jucatori din afara tarii.
Fata ascunsa a promotiilor
Tombolele, taloanele prin care se pot cistiga diverse premii, promotiile sau oricare alt gen de concurs in care se pun la bataie diverse premii pot aduce unui consumator diverse beneficii materiale.
Cistigul producatorului sau al retailerului care organizeaza astfel de concursuri poate fi insa mult mai mare. Pe linga faptul ca aceste tactici specifice marketingului pot genera o crestere a vinzarilor sau fidelizarea consumatorului, informatiile astfel obtinute pot completa bazele de date ale acestora. Reprezentantii companiilor de direct marketing sustin ca in ultima perioada bazele de date au devenit din ce in ce mai sofisticate, apropiindu-se tot mai mult de cele tranzactionate pe pietele din Occident.
Citeste si:
Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=5726&art=13906&cHash=a2e542cb2b
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: