Cresterea puternica a pietei va fi sustinuta de acordarea de licente 4G de catre statul chinez si de asteptarile ca operatorul telecom China Mobile, cel mai mare din lume, sa includa in oferta, pana la acel moment, iPhone al Apple.

In China, piata dominata de Samsung si Lenovo, vanzarile de smartphone-uri 4G se vor ridica anul urmator la 120 de milioane de unitati, estimeaza IDC, potrivit New York Times.

Samsung s-a mentinut lider in China, cu o cota de piata de 18,5% in trimestrul al doilea, in timp ce Lenovo a ocupat pozitia secunda cu 9,8%.

Apple, cu o cota de piata de 5% s-a situat in trimestrul al doilea pe pozitia a sasea, in declin de la 9% si locul cinci in precedentele trei luni. Compania americana pierde de obicei teren in fata rivallor cu un trimestru sau doua inainte de a lansa noi produse.

Citeste si:

"Cota de piata a Apple a scazut dramatic, afectata de vanzarile slabe ale iPhone 5, dar rezultatele sunt estimate sa se imbunatateasca cu lansarea noului iPhone", a declarat analistul IDC James Yan.

Apple a prezentat doua noi modele de smartphone, iPhone 5S si 5C, in China la numai cateva ore dupa introducerea pe piata americana.

Compania a vandut 9 milioane de iPhone-uri 5S si 5C in trei zile, a anuntat luni compania americana, datele reprezentand un nou record pentru primul weekend de vanzare a smartphone-urilor. Apple a introdus China in randul tarilor in care compania lanseaza in prima faza la vanzare produsele.

In prezent, iPhone este vandut in China de operatorii China Unicom si China Telecom