Piata PC-urilor s-a contractat pentru cel de-al saselea trimestru consecutiv.
Grupul chinez Lenovo s-a mentinut lider mondial dupa vanzarile de computere, urmat de Hewlett-Packard, care a revendicat prima pozitie pe piata americana.
Producatorii de PC-uri nu au reusit sa propuna noutati atractive pentru clienti, acestia preferand sa acceseze internetul utilizand tablete, care au avantajul unui pret mai mic, potrivit Gartner.
"Oferta larga de tablete Android cu preturi mici a atras consumatorii de pe pietele emergente", comenteaza analistii Gartner intr-un comunicat.
Cererea pentru electronice de consum creste de obicei in al treilea trimestru, datorita pregatirilor pentru noul an scolar.
Compania de cercetare IDC estimeaza ca vanzarile globale de PC-uri au scazut cu 7,6% in trimestrul al treilea, la 81,6 milioane unitati, imbunatatind o estimare anterioara prin care previziona un declin de 9,5%.
Scaderea mai temperata fata de estimari se datoreaza achizitiilor efectuate de companii si interesului consumatorilor pentru o noua varianta a sistemului de operare Windows 8 dezvoltat de Microsoft, potrivit IDC.