Inca de la prezentarea primei tablete pe piata in 2010, Steve Jobs, CEO-ul Apple de atunci, spunea ca dimensiunea ideala a unui astfel de dispozitiv este cea de 9,7 inch (10 inch) si ca o versiune “mini” a unui astfel de gadget ar fi un “DOA – Dead on Arrival” (fara viitor – trad).

Aceasta strategie se pare ca a dat roade, iar in prezent joaca un rol foarte important in vanzarile de tablete ale Apple: tableta “mini” de 7,9 inch este cea mai bine vanduta tableta din lume si se estimeaza ca genereaza doua treimi din vanzarile de tablete iPad ale Iphone.
Apple pregateste lansarea celei mai noi generatii de tablete, intr-un eveniment care va aduce laolalta nu doar o singura prezentare de produs, ci doua – gigantul american urmand sa prezinta atat a doua generatie a tabletei iPad mini cat si o noua versiune a tabletei de 10 inch.
Evenimentul vine intr-un moment cum nu se poate mai bun, mai ales ca acest segment a generat Apple venituri de aproape 26 de miliarde de dolari in primele 9 luni ale anului fiscal.
Compania de cercetare Gartner se asteapta insa ca prezenta Apple pe piata tabletelor sa scada in acest an la sub 50%, de la 65% in 2011, dupa ce rivalii gigantului american si-au intensificat prezenta pe acest segment de piata.
Desi tabletele cu dimensiuni de 7 inch inca au o pondere mai scazuta fata de cele de 10 inch, adevarata amenintare a tabletei de mici dimensiuni a Apple vine din partea producatorilor de dispozitive mobile care si-au orientat strategia pe dezvoltarea de smartphone-uri cu ecrane mari, cunoscute si sub denumirea de “phablet-uri”.

Razboiul pe preturi

Este binecunoscut faptul ca echipamentele mobile dezvoltate de catre Apple au un pret cerut mai ridicat comparativ cu media pietei, iar razboiul pe preturi joaca un rol foarte important in decizia de cumparare a unui astfel de dispozitiv.
Piata este invadata de produse si de producatori care s-au aventurat in aceasta industrie, unii care inoveaza, altii care poate “copiaza” branduri de succes, dar in final decizia de cumparare tine de mai multe aspecte. Pretul, insa, ramane un factor decisiv.
Rivalii Apple se pare ca au gasit un raspuns la aceasta problema lansand pe piata dispozitive performante la un pret foarte atractiv: este vorba aici despre tabletele Nexus 7 dezvoltate de Google in parteneriat cu ASUS sau de Kindle Fire dezvoltat de catre Amazon, iar lista poate continua.
Cel mai ieftin model de iPad mini are un pret ce porneste de la 329 de dolari, in timp ce un Nexus 7 sau un Amazon Kindle Fire au preturi ce pornesc de la 229 de dolari.
Atat Google cat si ASUS sau Lenovo au de castigat pe pietele asiatice ca urmare a deciziei de a lansa dispozitive performante la un pret mai scazut, noteaza WSJ.com.
Chiar daca in lupta pe pret iPad-ul pierde la nivel statistic batalia, gigantul IT se bucura de un ecosistem extrem de bine pus la punct, comparativ cu Android-ul celor de la Google, care se regaseste pe marea majoritate a dispozitivelor mobile.
In magazinul virtual al Apple se regasesc circa 375.000 de aplicatii dezvoltate in special pentru tablete, in timp ce in Google Play are numai cateva zeci de mii, arata un studiu al companiei de cercetare Canalys din luna August.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri