Piata de laptop-uri va scadea in acest an cu 10%, la un volum cuprins intre 420.000 si 425.000 de unitati, principala cauza a declinului fiind evolutia vanzarilor de tablete si a echipamentelor mobile conexe care au modificat substantial balanta comertului portabilelor cu tastatura, arata statisticile Sony Romania, unul dintre principalii producatori de profil de pe piata locala.

“Anul acesta va fi unul hotarator pentru industria portabilelor. Ne asteptam ca piata de laptop-uri sa scada cu 10% in acest an din cauza succesului de care se bucura tabletele. S-a creat un focus al clientilor pe terminalele mobile tip tableta mai accesibile decat laptop-urile, principalele produse “canibalizate” fiind aici portabilele entry-level cu preturi chiar si de pana la 4.000 de lei”, a declarat Lucian Radulescu, country manager Sony in Romania, Bulgaria si Republica Moldova.
El a precizat ca obiceiurile de consum si tendintele care au determinat acest “swich” in optiunea de achizitie a cumparatorilor a condus la o “canibalizare” a portabilelor entry-level, domeniu care asigura aproximativ 90% din vanzarile totale de laptop-uri, 10% fiind reprezentata de vanzarea de echipamente premium, conform datelor Sony Romania.
Pentru acest an, Sony tinteste o cota de piata de 5% pe piata totala de portabile, avand o prezenta puternica in special pe segmentul premium de laptop-uri, asa-numitele ultrabook-uri sau dispozitive hibrid (laptop-tableta), domeniu pe care concureaza cu rivalii de la Lenovo, Apple, HP sau Dell.
Seful Sony in Romania a precizat ca segmentul premium de laptop-uri nu a fost si nu va fi influentat de scaderea vanzarilor din piata, dar apreciaza ca in lunile care urmeaza, posibil chiar si in 2014, acest domeniu nu va cunoaste o evolutie spectaculoasa si va reprezenta in continuare circa 10% din totalul pietei.
“Vanzarile premium nu vor creste spectaculos in perioada de iarna. Atat Black Friday cat si vanzarile din perioada Sarbatorilor de Craciun sunt destinate in special consumatorilor obisnuiti si mai putin vanzarii de echipamente premium”, spune seful Sony, care apreciaza ca in luna noiembrie, pe fondul aparitiei noilor evenimente de reduceri, vanzarile sufera scaderi semnificative in prima parte a lunii.

Sony Vaio Fit A si Vaio Tap 11, lansate oficial in Romania

Sony a lansat in Romania doua noi modele de ultrabook-uri/convertibile cu preturi care depasesc valoarea de 4.000 de lei.
Sony Vaio Fit A si Sony Vaio Tap 11 sunt doua noi dispozitive portabile care completeaza gama de laptop-uri premium in acest an.
Cele doua portabile au fost prezentate in premiera la targul de tehnologie IFA Berlin de la inceputul lunii septembrie, eveniment la care Wall-Street.ro a avut ocazia sa le testeze.

Vaio Fit A (foto) este disponibil in doua dimenisuni, de 13 si 15 inch si are preturi care pornesc de la 4.500 de lei si pot ajunge si la 6.500 de lei, in functie de configuratie.
Vaio Tap 11 este un ultrabook care poate indeplini si functie de tableta, are o diagonala de 11 inch si un pret care porneste de la 4.000 de lei.
“Focusul in acest an va fi pe modelul Fit A. Tap 11 va un test pentru noi, dispozitivul nu va fi insa marketat ca tableta ci va fi un laptop. Ne asteptam ca in acest an circa 40% din vanzarile de laptop-uri premium ale OSny sa fie asigurate de modelul Vaio Fit A”, a precizat Lucian Radulescu.
El a mai spus ca se asteapta sa vanda cateva sute de unitati pana la finalul ciclului de viata al gamei premium din acest an.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri