Samsung a vandut in trimestrul al treilea 88,4 milioane de smartphone-uri, in urcare cu 55% fata de nivelul din perioada corespunzatoare a anului trecut. Cota de piata a companiei sud-coreene a crescut de la 32,9% la 35,2%.
Totodata, vanzarile Apple au crescut cu 25,6%, la 33,8 milioane de telefoane, iar cota de piata a grupului american a coborat de la 15,6% la 13,4%, estimeaza Strategy Analytics.
Huawei a urcat pe locul al treila, cu 12,7 milioane de smartphone-uri livrate in trimestrul al treilea, in crestere cu 67%. Cota de piata a producatorului chinez a avansat de la 4,4% la 5,1%.
Locul al patrulea revine companiei sud-coreene LG, cu vanzari de 12 milioane de smartphone-uri, in urcare cu 71%, in timp ce cota de piata a crescut de la 4,1% la 4,8%.
Top 5 este inchis de producatorul chinez Lenovo, care a vandut 10,8 milioane de terminale in perioada analizata, in urcare cu 68%, si a avut o cota de piata de 4,3%, fata de 3,7% cu 12 luni in urma.
Piata smartphone-urilor s-a extins in trimestrul al treilea cu 45%, de la 172,8 milioane la 251,4 milioane unitati livrate, datorita cererii solide pentru servicii LTE/4G in tarile dezvoltate si cresterii rapide a vanzarilor pe pietele emergente, noteaza compania de cercetare.