Noul studiu Ericsson ConsumerLab a intervievat utilizatori de smartphone-uri din orase ca Londra, New York, Beijing, Tokyo si São Paolo pentru a vedea gradul de interes al acestora cu privire la dezvoltarea unor potentiale servicii dedicate celor mai importante aspecte ale vietii urbane.

Astfel, utilizatorii de smartphone-uri au fost rugati sa evalueze cateva servicii-concept dedicate aspectelor vietii urbane de care acestia sunt multumiti, ca disponibilitatea unui numar mare de restaurante, locuri de divertisment si de facut cumparaturi. Cateva dintre serviciile-concept includ: ghiduri digitale de restaurante, un antrenor digital, aplicatii pentru recomandari de cumparaturi in functie de situatie, meniuri si rezervari de mese prin aplicatii mobile, un magazin digital cu livrari de produse in aceeasi zi.

De asemenea, studiul a acoperit si aspecte ale vietii urbane de care utilizatorii de smartphone-uri sunt cei mai nemultumiti, in special legate de sistemul de ingrijire al copiilor si batranilor, lipsa de comunicare cu autoritatile si ambuteiajele din trafic. Serviciile-concept gandite pentru aceste probleme includ: retele sociale care faciliteaza comunicarea de pe orice dispozitiv cu membrii familiei care au nevoie de ingrijire, un serviciu mobil care furnizeaza informatii de la autoritati in functie de locul in care se afla utilizatorul, o aplicatie pentru programarea si optimizarea drumurilor in oras din timpul zilei. De asemenea, participantii la studiu au mentionat ca isi doresc servicii mai bune de comunicare cu autoritatile prin intermediul smartphone-urilor pe care le detin.

Citeste si:

„Cererea tot mai mare pentru noi servicii IT&C poate schimba aproape in intregime stilul nostru de viata urban, in doar trei ani”, a declarat Michael Björn, Head of Research, Ericsson ConsumerLab. Aplicatiile de smartphone destinate modului in care facem cumparaturi si ne ocupam timpul liber pot creste considerabil satisfactia oamenilor legata de viata urbana. In acelasi timp, aplicatiile pot diminua si nemultumirile acestora. Studiul desfasurat de Ericsson ConsumerLab arata ca oamenii isi doresc servicii inovatoare care sa ii ajute sa-si imbunatateasca orice aspect al vietii de oras, de aceea exista si o presiune ca acestea sa apara pe piata cat mai repede,” a adaugat Björn.
Tot 47% dintre utilizatori cred ca operatorii de telefonie mobila vor avea un rol crucial in modul in care aceste servicii vor fi livrate si cat vor costa, desi, in mod general, sunt constienti ca industriile de profil vor da tonul in aceasta directie.

Studiul a fost desfasurat online, pe un esantion de 7.500 de utilizatori de smartphone-uri si este reprezentativ pentru 40 de milioane de cetateni la nivel mondial.