Sharp, bine cunoscuta pentru relatia pe care o are cu Apple in dezvoltarea de ecrane pentru modelele de telefoane iPhone si tabletele iPad, a obtinut in ultimul trimestru un profit de 139 de milioane de dolari (13,6 mld. yeni japonezi), primul rezultat favorabil din septembrie 2011 pana in prezent.
Rezultatul pozitiv a depasit cu mult asteptarile analistilor, care vedeau in continuare o scadere a profitabilitatii grupului japonez.
Producatorul asiatic a inregistrat un profit operational de 310 milioane de dolari, dupa ce in aceeasi perioada a anului trecut raporta o pierdere neta de 1,6 miliarde de dolari.
Veniturile Sharp au avut mult de suferit in ultimii ani ca urmare a scaderii vanzarilor pe principalele sectoare de activitate, inregistrand la nivelul anului fiscal precedent o pierdere totala de 5,5 miliarde de dolari.
In primele sase luni ale anului fiscal, producatorul japonez a inregistrat o scadere de numai 40 de milioane de dolari, dupa ce in aceeasi perioada a anului trecut avea pierderi de circa 4 miliarde de dolari.
Principalii concurenti ai Sharp sunt Sony, Panasonic, LG sau Samsung.