“In cazul in care CAS-ul ramane la fel nu putem vorbi de evolutii in piata. Nu cred ca de aici va veni o redresare economica a tarii prin care sa stopam insolventele si falimentele. Daca aceasta evolutie care caracterizeaza anul 2013 va fi continuata si in 2014, executiul bugetar va cunoaste evolutii negative. Mentinerea CAS va conduce la disponibilizari ale firtei de munca, ceea ce vor conduce la o alimentare a pietei negre.”, a declarat Plosceanu pentru wall-street.ro.

Seful ARACO a precizat ca atat cresterea salariului minim brut la 900 de lei, cat si reducerea CAS sunt masuri sociale cerute de ani de zile.

“Vorbim de masuri mai vechi care nu fac decat sa reduca presiunea fiscala pe angajatori, dar si pe angajati. Un impact economic ar putea veni din partea unor investitii ale Guvernului in aceasta directie – prin finantarea unor proiecte viabile. Tinta pentru anul viitor este ca valoarea acestora sa se situeze la valoarea de 10 miliarde de euro – in asa fel incat piata sa isi revina din declin si sa revina pe un usor trend de crestere”, a completat Laurentiu Plosceanu.

Impactul accizarii combustibilului: cresterea preturilor si scumpiri ale lucrarilor executate

O alta masura propusa de Guvernul Ponta propune o taxare cu 7 eurocenti a benzinei si motorinei, lucru care va afecta vizibil actorii din piata, care vor fi fortati sa puna presiune pe preturi, ceea ce va conduce la scumpiri in industria de profil.

“Aceasta masura nu va face altceva decat sa afecteze cheltuielile de transport, ceea ce va duce la scumpiri pentru lucrarilor executate. In mod normal banii ar trebui sa mearga spre investitii. (...) Mesajele pe care le primim in prezent nu ne fac sa credem ca investitiile vor cunoaste o zodie mai fericita in 2014, iar ca anul viitor va fi similar cu 2013, unul marcat de insolvente si incertitudini. Acest lucru este ingrijorator pentru actorii pietei”, a incheiat seful ARACO.