Noua generatie de tineri, nascuti intre 1990 si 2000, numiti si mileniali, reprezinta target-ul principal al companiilor de IT&C. Liberali, implicati in actiuni de voluntariat si mai ales digitalizati, tinerii sunt direct interesati de tehnologie si mediile digitale de comunicare.

Conform raportului de cercetare "YouBus. Tendinte in activitati, preferinte si consum. Primavara-Vara 2013", realizat de platforma Youth Monitor, cele mai raspandite electronice printre tinerii din Romania sunt smartphone-urile (51,3%), laptopurile (52,9%) și camerele foto digitale (53,9%).

Smartphone-urile continua sa fie cele mai dorite gadget-uri: 15,1 % dintre tineri intentioneaza sa achizitioneze un smartphone in perioada imediat urmatoare, in timp ce 10,1% sunt interesati in achizitionarea unei tablete, devansand astfel laptopurile (9,6 %).

Intenția de cumparare pentru o camera digitala este de 7,1% in urmatoarea luna, iar pentru console de jocuri de doar 4,4%. Se preconizeaza insa o crestere a intentiei de achizitie pentru console in urmatoarele trimestre, odata cu lansarea pe piata a noilor generatii de la Microsoft si Sony.

In ceea ce priveste afinitatea pentru branduri, tinerii din Romania sunt parțial aliniati cu piata mondiala, cei mai multi dintre ei alegand telefoanele Samsung (35,8%). Pe locul al doilea, persista afinitatea pentru Nokia, probabil si datorita operatiunilor derulate in Romania de catre gigantul finlandez. Astfel, 34,1 % dintre tineri continua sa aleaga Nokia, in timp ce Apple se afla pe locul 3 cu doar 8,4 % afinitate printre tineri, lucru datorat si costului prohibitiv pentru marea majoritate a tinerilor care inca nu au un job stabil.

Loialitatea fata de brand nu se transmite insa de la telefoane mobile la tablete, in plan regional, tinerii din Romania avand grade diferite de afinitate fata de Samsung si Apple.

Vestea buna este ca producatorii romani incep sa detina o cota importanta de piata, in jur de 25% dintre preferintele tinerilor se indreapta in aceasta directe. In ceea ce priveste brandurile, pe primele doua locuri «romanesti» se situeaza producatorul brasovean Allview si Eboda, ambele cu 0,8%.

Raportul YouBus. Tendinte in activitati, preferinte si consum, primavara-vara 2013 face parte din proiectul Youth Monitor si este realizat in perioada martie – august 2013 pe un esantion reprezentativ la nivelul populatiei din Romania, cu varsta intre 14-26 ani. YouBus este un instrument dezvoltat pentru a oferi solutii rapide si financiar avantajoase companiilor sau brandurilor care doresc sa urmareasca anumiti KPIs pe segment sau care vor sa exploreze diverse teme punctuale, fara a demara un studiu integral dedicat.

Youth Monitor, o initiativa demarata in 2011 in parteneriat de Brennan Research & Consultants si Quantix Marketing Consulting, este prima platforma de marketing ce actioneaza ca un conector intre brandurile si companiile nationale, internationale si segmentul tinerilor din România.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri