Pana in 2010, banii dati pe divertisment si media vor ajunge la 1.800 de miliarde de dolari, afirma un studiu PricewaterhouseCoopers (PwC), citat de Reuters. Potrivit raportului, intitulat Global Entertainment and Media Outlook: 2006-2010, principalul motor al acestei cresteri va fi cresterea exploziva a serviciilor de banda larga si de tip wireless.

Daca in 2005, cheltuielile alocate serviciilor de divertisment online au fost de 19 miliarde de dolari, pana in 2010 ele vor atinge suma de 67 de miliarde de dolari. Cel mai rapid ritm de crestere a cheltuielilor pentru servicii de divertisment va fi inregistrat in Asia, in special in sectorul serviciilor de Internet, de televiziune, de jocuri video, cazinouri si pariuri. Potrivit PwC, pana in 2009, China va depasi Japonia, ocupand prima pozitie in topul celor mai importante piete de servicii media si de divertisment.

Piata de profil a Statelor Unite va ramane cea mai mare din lume, in pofida unui ritm mai lent de crestere.Cheltuielile alocate de cetatenii americani serviciilor de media vor creste in medie cu 5,6% anual, si ar putea atinge 726 de miliarde de dolari in 2010. Principalele motoare de crestere vor fi jocurile video si serviciile de Internet, afirma raportul.

Pirateria va scadea

Potrivit studiului PwC, raspandirea serviciilor de transmisie digitala, masurile guvernamentale si cresterea economica a pietelor emergente vor avea ca efect diminuarea efectelor pirateriei in intreaga industrie. Ritmul actual de crestere al pietei publicitatii se va mentine constant in 2008, urmand sa incetineasca in 2009 si 2010, pe fondul obstacolelor intampinate de redresarea economica in unele state.

Publicitatea pe Internet va consema in continuare un ritm foarte rapid de crestere, de la 385 de miliarde de dolari anul trecut, la 521 la sfarsitul acestui deceniu. Ea va atrage, in 2010, aproape 10% din fondurile destinate publicitatii mondiale, fata de doar 3%, cat a fost in anul 2002.
Potrivit lui Michael Kelley, partener al diviziei PwC pentru media si divertisment, modernizarea industriei cinematografice si a sistemelor de tip home video vor avea drept efect redresarea celor doua sectoare.
Industria cinematografica din Statele Unite a inceput, anul acesta sa-si converteasca cele 37.000 de ecrane de la proiectoarele de 35 de milimetri la echipamentele digitale, o mutare care va imbunatati experienta spectatorilor si va scade costurile de distributie a spus Kelley.

De asemenea, sistemele digitale vor permite studiourilor sa difuzeze cu usurinta mai multe versiuni ale filmelor, majorandu-si cota de piata. "Va fi vorba de 10.000 de ecrane convertite pana la sfarsitul deceniului in SUA, moment dupa care vom simti impactul mutarii", a spus oficialul PwC.

Piata home-entertainment-ului va beneficia de pe urma introducerii in acest an a unor versiuni imbunatatite a formatelor DVD, de cresterea popularitatii formatului DVD in America Latina si a expansiunii serviciilor de banda larga, care permit consumatorilor sa cumpere filme online, a mai declarat Kelley.