Nokia, cel mai mare producator mondial de telefoane mobile, a anuntat ca va renunta la planurile de parteneriat cu compania japoneza Sanyo, cel mai mare producator mondial de baterii pentru telefoane mobile. Producatorul finlandez a renuntat la parteneriatul cu Sanyo., desi acesta fusese anuntat inca din luna februarie ca o miscare care ar fi adus beneficii substantiale ambelor parti.

Credem ca nu este in interesul nostru sa incheiem o intelegere care ne-ar aduce mai putine beneficii decat cele anticipate initial, a declarat, citat de Bloomberg, Kai Oeistaemoe, seful departamentului care produce telefoane mobile din segmentul inferior marca Nokia.

Cele doua companii anuntasera initial un parteneriat care presupunea cresterea vanzarilor si un plus de 206,5 milioane de euro in profiturile celor doi producatori. Argumentele acestor estimari initiale erau pozitia producatorului finlandez pe piata (unul din trei telefoane comercializate este Nokia) si expertiza Sanyo in ceea ce priveste accesul la Internet de banda larga de pe telefonul mobil.

Cele doua companii au fi ajuns in urma unui parteneriat la o cota de piata pe segmentul CDMA superioara celei a rivalului Samsung. CDMA este o tehnologie care a inregistrat un real succes in Asia si SUA, in Europa fiind insa preferata in continuare tehnologia GSM.

Sanyo, care produce si telefoane mobile aproximativ 12 milioane in 2005 a anuntat ca parteneriatul a fost abandonat de comun acord si ca Sanyo isi concentra in continuare eforturile pe segmentul CDMA.

Actiunile Nokia au incheiat ziua de ieri la bursa din Helsinki in crestere cu 2,3 procente, pretul de inchidere fiind de 16,28 euro. Coratiile Sanyo au scazut 4,6% la bursa din Tokyo, pana la 251 de yeni.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri