Aceasta moda a inceput sa se impuna recent in randul barbatilor, deoarece acestia considera folosirea unui telefon inteligent pentru realizarea autoportretelor fotografice, publicate apoi online, o "vanitate acceptabila", conform psihologului comportamental Jo Hemmings.
Acest gen de fotografii pe care persoanele si le fac cu ajutorul telefonului mobil, pentru a le publica apoi pe retelele de socializare, este cunoscut generic sub denumirea de "selfie", care a fost desemnat recent cuvantul anului 2013 de editorii dictionarelor Oxford.
Unul dintre cele mai cunoscute "selfie" din acest an a fost autoportretul papei Francisc, care s-a fotografiat cu adolescentii la Vatican, realizand astfel primul "selfie papal" din istorie.
"Selfies reprezinta o vanitate a vietii moderne. Barbatii au ajuns la jocul vanitatii mai tarziu decat femeile. Acestia fac autoportrete fotografice avand in vedere tehnologia pe care o presupun, prin urmare o considera o modalitate mai acceptabila de a le da la iveala vanitatea", a afirmat psihologul britanic pentru MailOnline.
Sondajul, efectuat in randul a 2.000 de respondenti din Marea Britanie, a scos la iveala faptul ca o treime dintre britanici au pierdut momente importante din viata in timp ce se fotografiau.
Totodata, s-a descoperit ca participantii la sondaj au pierdut experiente importante in timp ce descarcau "selfies" pe retelele de socializare, pentru a arata celorlalti cat de bine arata. 52% dintre respondenti au recunoscut ca au descarcat imediat fotografiile de pe telefoanele inteligente.
In plus, unele "selfies" sunt cunoscute in Marea Britanie ca "braggies" - acele fotografii realizate special de oameni pentru a se lauda sau pentru a starni invidia prietenilor, conform unui studiu efectuat recent de site-ul hotels.com.
Sondajul a aratat ca 5,4 milioane de britanici posteaza online acest gen de fotografii la 10 minute de la sosirea la destinatia de vacanta, de exemplu, ca si dupa sosirea in camere de hotel, baruri si cluburi.